کد خبر: ۴۸۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 19 August 2017
آقای کروبی اعتصاب غذا کردند و به بهانه نگرانی از سلامت وی، مباحثی هم درباره رفع حصر مطرح شد. 

ضدانقلاب داخلی و خارجی مخاطب ما نیستند. اما اگر برایتان کشور و نظام اهمیت دارد و از طرفی درباره حصر ابهام دارید و نگران هستید چند نکته را باید مرور کنیم.

یکم. آقای کروبی ممکن بود با این اعتصاب غذا از دنیا بروند. ایشان آخوند هستند و می دانند این یعنی خودکشی. بعدها در تاریخ خواهند نوشت یک روحانی مسلط به شرع، برای مخالفت با قانون نظام، قانون خدا را زیر پا گذاشت. 

البته سابقه ای هم از این جنس وجود دارد؛ وی برای اعتراض به نتیجه انتخابات، قانون اساسی کشور را زیر پا گذاشت. 

دوم. حصر برای چه چیز است؟ یک منطق خیلی ساده وجود دارد. 
محاکمه آقای کروبی حق ایشان است. حق هم دارند چنین مطالبه ای داشته باشند. مطالبه ما نیز چنین است. 
اما چرا نظام دادگاه علنی برگزار نمی کند؟ خیلی ساده است. نگران امنیت مردم است. 
از آنجائیکه سابقه قانون شکنی سال 88 وجود دارد، اگر قرار باشد برگزاری یک دادگاه به آشوب در کشور منتهی شود کدام حق ارجح است؟ حفظ امنیت مردم یا برگزاری دادگاه برای یک نفر؟ 
 
اقای مطهری و دیگران به همین سوال ساده جواب دهند. ممکن است گفته شود که ما پیش بینی می کنیم آشوب نشود. چرا باید حافظان امنیت مردم باور کنند؟ مگر نهاد قانونی برای فهم این موضوع وجود ندارد؟ نهادی که در تصمیم دیروز و امروزش برای حصر، آقای رئیس جمهور حضور داشتند، قابل اتکاتر ست.

سوم . آقای مطهری از جناب کروبی نقل کرده اند که به او گفته شده برای برداشتن حصر باید توبه کند. احتمال می دهم سوء تفاهم شده باشد. توبه از چه چیز؟ 

اشتباه بزرگی است که تصور می شود حصر به جهت ادعای تقلب است. حصر یک سال بعد انتخابات اجرا شد و به جهت حفظ امنیت کشور بود نه ادعای تقلب. حصر واکنش به آتش افکنی در کشور است؛ نه نتیجه ادعای تقلب و یا محاکمه.

نباید آدرس غلط داد. البته احتمال می رود منظورشان از توبه، اعلام برائت از قانون شکنی ها باشد؛ اگر چنین بوده پیشنهاد خوبی است. بهتر بود ایشان می پذیرفتند.
پیشنهادی که به این فهم می رسد؛ همین است.

چهارم و پیشنهاد؛
آقای خاتمی و مطهری و باقی دوستان شان، به این موضوع فکر کنند که چطور می شود به مردم تضمین دهند که با رفع حصر و برگزاری دادگاه، امنیت کشور بهم نریزد.
شور بگیرند و پیشنهاد دهند. مثلا محصورین تضمین کتبی دهند یا هرچیز دیگر. با این تضمین سیاسی حصر برداشته شود و بعد هم در انتظار دادگاه باشیم.

پنجم. یک نکته درباره دادگاه باقی مانده است. 
فراموش نشود که این دادگاه درباره اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" است. ساده تر اینکه اگر اقای کروبی حتا بتواند ثابت کند احمدی نژاد صد هزار رای و موسوی 30 میلیون رای داشته است، بازهم به جرم اعتراض خارج از ساختار قانونی و دعوت مردم برای ریختن به خیابان ها "باغی" محسوب می شود و حکم شان روشن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار