امام جمعه ایلام گفت:مسئله اشتغال، افزایش تولید، ایجاد بنگاه‌های تولیدی، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری اولویت کار دولت دوازدهم باشد.
کد خبر: ۴۸۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 25 August 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: مسئله اشتغال، افزایش تولید، ایجاد بنگاه‌های تولیدی، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری اولویت کار دولت دوازدهم باشد.

وی ادامه داد: انتظارات مردم از دولت جدید این است که نیازهای جامعه را ارزیابی کند و بر اساس نیازهای جامعه برنامه‌ریزی دقیق، کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حامیان و فعالان فتنه 88 نباید در مسئولیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به کارگیری شوند چرا که آنها خائن به نظام هستند. 

 امام جمعه ایلام اضافه کرد: امروز فاصله طبقاتی و حاکم شدن فقر بر جامعه و تراکم ثروت در دست اقلیت جامعه با عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت در میان اقشار جامعه در تضاد 100 در صد است و ممکن است جامعه را به سوی بحران‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی سوق دهد.

* شعار اصلی انقلاب و نظام اسلامی مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجرای عدالت در جامعه است

لطفی تصریح کرد: شعار اصلی انقلاب و نظام اسلامی مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجرای عدالت در جامعه است، اقتصاد مقاومتی در تحقق عدالت اجتماعی نقش مهم و بی‌بدیلی دارد.
کنترل واردات سبک زندگی مبارزه با رانت خواری و مفاسد اداری و اقتصادی با اقتصاد مقاومتی عجین شده است.

* ازدواج امیرالمومنین (ع) و صدیقه کبری (س) بهترین الگو در امر ازدواج جوانان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت صدیقه کبری (س) بهترین الگو در امر ازدواج جوانان جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: مهریه بالا و جهیزیه زیاد عامل بالا رفتن سن ازدواج است، یکی از مناسبت‌های ماه پرنور ذی‌الحجه سال دوم هجری ازدواج حضرت امیر(ع) با حضرت زهرا (س) بود که نتیجه این ازدواج آسمانی خیرات و برکات فراوانی را برای جامعه بشری به همراه داشت.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: یکی از مصادیق خیر در سوره کوثر  وجود مقدس ائمه معصومین است که از نسل صدیقه کبری جریان پیدا کرد و باعث شد کوثریت حضرت در طول زمان ادامه داشته باشد.

لطفی تصریح کرد: ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که در اوج سادگی و به دور از تشریفات جاهلی و دنیوی انجام گرفت می‌تواند بهترین الگو برای دختران و پسران جامعه باشد،
سنت غلط بالا بودن مهریه و جهیزیه زیاد سبب شده که بسیاری از دختران در خانه بمانند و بسیاری از پسران بدون زن زندگی کنند.

* مسجد کانون فکر و اندیشه و قرارگاه فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:  مسجد کانون فکر و اندیشه و قرارگاه فرهنگی برای توسعه اشاعه فرهنگ انقلابی و کانون تعلیم و تربیت نسل جوان است.

وی ادامه داد: نقش مسجد در فرهنگ اسلامی بی‌بدیل است، جامعیت مسجد در همه زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، قضایی و دفاع  اسلامی بوده است و محوریت همه آنها امامت و پیشوا است که به عنوان مهم‌ترین سنگر در ساخت و پیکره این مکان مقدس مطرح است و کوچکترین غفلت سرانجام به لوث شدن هدف کلی و پایمال شدن مقاصد نهایی خواهد بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اهمیت و جایگاه مسجد به اندازه‌ای مهم است که در زمان پیامبر به قدری مهم است که در زمان ایشان در مدینه شخصی عهده‌دار مسجدالنبی بود و در زمان غیبت حضرت امامت مسجد بر عهده کسی بود که توسط آن بزرگوار تعیین می‌شد.

لطفی تصریح کرد: با نگرش اجمالی به تاریخ مساجد در می‌یابیم که مساجد تنها برای ادای فریضه دینی نبود بلکه علاوه بر پایگاه تجمع طبقات گوناگون اجتماع برای وظایف شرعی دینی همراه با پایگاه‌های علمی، فرهنگی، دینی، آموزشی مرکز فکر واندیشه برای جوانان بوده است.

* روش طبابت و اخلاق پزشکی ابوعلی سینا باید الگویی برای جامعه پزشکی ایران باشد

خطیب جمعه ایلام گفت: روش طبابت و اخلاق مردمدار و اخلاق پزشکی ابوعلی سینا باید الگویی برای جامعه پزشکی کشور عزیزمان ایران باشد.

وی ادامه داد: ابن سینا از برجسته‌ترین چهره‌های تاریخ پزشکی در همه دوران است او از 16  سالگی به کار پزشکی پرداخت و از 17 سالگی به عنوان پزشک متخصص شناخته شد، مهمترین اثر وی در پزشکی کتاب قانون فی‌ طب است این کتاب طی چندین قرن در سرزمین‌های اسلامی و چه در اروپا همه کتاب‌های پزشکی را تحت شعاع قرار داد. اعتبارات و شهرت کتاب قانون در محافل پزشکی جهان اسلام تا به امروز معروف و مشهور است.

* مسئولان استان زمینه رشد و تعالی ورزشکاران جوان ایلام را فراهم کنند

امام جمعه ایلام اضافه کرد: جوانان ایلامی توانمندی و استعداد بسیار بالایی در عرصه ورزش دارند و لیاقت و شایستگی برای حضور در مسابقات کشورهای جهانی دارا هستند، لازم می‌دانم که برادران عزیز ورزشکار رضا زاهدی و علیرضا محمدی که در کشور آذربایجان مقام اول و مدال طلا کسب کردند تشکر و قدردانی کنم و این پیروزی بزرگ را به عزیزان و جامعه ورزشی تبریک می‌گویم.

* عید قربان عید رهایی از تعلقات دنیوی است

لطفی تصریح کرد: پیشاپیش عید سعید قربان را به ملت ایران و مردم استان تبریک می‌گویم. در این روز حاجیان اسماعیل وجود را قربانی می‌کنند تا سبکبال شوند و با ره توشه عظیم به سفر آخرت عزیمت کنند.

خطیب جمعه ایلام گفت: عید قربان مصادف با روز دهم ذی‌الحجه از اعیاد بزرگ مسلمانان به شمار می‌رود، سنت بسیار خوبی است که مؤمنین در این روز گوسفند قربانی می‌کنند و به فقرا و مستمندان هدیه می‌کنند.

لطفی تصریح کرد: طرح نذر و قربان که کمیته امداد امام خمینی بانی آن است برای اطعام ایتام و نیازمندان نذورات قربانی را جمع‌آوری و توزیع می‌کنند.

* مناجات امام حسین (ع) در دعای عرفه ، عرفان ناب علمی و عملی است

خطیب جمعه ایلام گفت: مناجات امام حسین (ع) در دعای عرفه ، عرفان ناب علمی و عملی است، روز عرفه روز شناخت و خودسازی است، حضرت سیدالشهدا (س) در روز عرفه  در دامن کوه رحمت همایش تشکیل دادند که موضوع آن شناخت و سازندگی بود.

وی ادامه داد: این همایش تنها جنبه علم و معرفت نداشت بلکه شناخت توام با عمل و سازندگی و تزکیه و خودسازی بود و در این دعا ستایش، حق تعالی، تجدید عهد و پیمان با خداوند، خودشناسی، راز آفرینش انسان، نعمت‌های خداوند، شکر بیکران به نعمت‌های اللهی، ناتوانی بشر از بجا آوردن شکر اللهی، ستایش خدای یگانه موج می‌زند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار