کد خبر: ۵۰۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰ 08 October 2017
مشاور رييس جمهور و دبير شورايعالي مناطق ازاد كشور گفت: پتروشيمي چابهار طرحي ملي و حياتي براي كشور است به همين جهت با تمام توان از ان حمايت مي كنيم.

به گزارش ايسنا مرتضي بانك در جمع مديران مجتمع پتروشيمي توسعه نگين مكران چابهار اظهار داشت: پتروشيمي چابهار يك موضوع ملي و منطقه اي و حياتي است به همين جهت از ان حمايت مي كنيم و چابهار به دليل داشتن فولاد و پتروشيمي ظرفيت ويژه اي محسوب مي شود كه اين پتانسيل و ظرفيت را بايد بالفعل كرد.

بانك در خصوص اهميت اين موضوع گفت: پس از بازگشت از چابهار اولين جلسه شوراي عالي را به رفع مشكلات و موانع پتروشيمي چابهار اختصاص مي دهيم و ان را در دستور كار قرار مي دهيم تا به رفع موانع و مشكلات ان بپردازيم تا هر چه زودتر طرح اجرايي شود.

بانك به نقطه قوت طرح پتروشيمي مكران اشاره كرد و گفت:خوشبختانه اين طرح بزرگ و ملي به بهترين نحو توسط شركت نگين مكران چابهار با جذب نيروهاي داخلي در حال انجام است و با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري اشتغال نيروهاي داخلي در اين طرح نمونه ي موفق اقتصاد مقاومتي است.

وي در خصوص رفع مشكلات دسترسي به بندر گفت: بحث راه اهن را به زودي حل خواهيم كرد زيرساخت ها انجام شده است.

وي همچنين در بيان مشكلات محيط زيست براي اين طرح بیان کرد: دولت توجه ويژه اي به رفع اين مشكل دارد و با توجه به راهكارهاي ارائه شده در اين جلسه توسط هيئت مديره شركت توسعه پتروشیمی نگين مكران به طور جدي بررسي خواهد شد.

دبير عالي مناطق ازاد كشور از تلاش هاي مديران منطقه ازاد چابهار براي پيگيري طرح هاي اقتصادي كه در گام اول با هدف اشتغالزايي در منطقه ايجاد شده است قدرداني كرد و گفت:مديرعامل منطقه ازاد چابهار فردي كارامد و علاقمند به كار در حوزه اشتغالزايي است كه با وجود ايشان در منطقه ازاد چابهار جاي هيچ نگراني براي ما نيست.

مدير عامل شركت پتروشيمي نگين مكران نيز در جلسه اظهار داشت: اين شهرك داراي زميني به مساحت هزار و ٢٠٠ هكتار و با سرمايه گذاري ١٥ ميليارد دلار در حال ساخت است.

موثقي نيا گفت: اقدامات اوليه اين طرح از جمله گرفتن مجوز براي ٦ واحد پتروشيمي انجام شده است و سالانه هشت و نيم ميليون تن انواع محصولات را توليد مي كنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار