ادامه تقاضاها از رئیس‌جمهور برای ابقای استاندار سیستان وبلوچستان
اعضای ستاد انتخاباتی جوانان و دانشجویان دکتر حسن روحانی در سیستان و بلوچستان در نامه ای خطاب به رئیس جمهوری از ابقای علی اوسط هاشمی به عنوان استاندار این استان حمایت کردند. همچنین در تقاضایی دیگر شماری از احزاب اصلاح طلب سیستان و بلوچستان با ارسال نامه ای به دکتر روحانی رئیس جمهوری ابقای علی اوسط هاشمی استاندار این استان را خواستار شدند.
کد خبر: ۵۰۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ 12 October 2017
به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان در نامه جوانان و دانشجویان ستاد انتخاباتی روحانی در سیستان وبلوچستان آمده است: به استحضار آن مقام عالی می ­رساند که شیوع اخبار ضد و نقیض مبنی بر تغییر استاندار سیستان و بلوچستان که به حق جزو بهترین انتصابات دولت تدبیر و امید برای مردم محروم و زجر کشیدۀ این منطقه بود، اعضای شورای راهبردی ستاد جوانان و دانشجویان در استان را بر آن داشت تا در نامه ای دغدغه­ های جدی و عمیق خود در خصوص این اخبار و نظر خود مبنی بر لزوم تایید استاندار فعلی و تداوم حضور وی در این استان عقب ­مانده از توسعه که با برنامه­ های زیرساختی و مدیریت با کفایت وی افق امید و پیشرفت این دیار در حال شکل گیری است را به محضر حضرتعالی صمیمانه منتقل کنیم.
در بخشی از این نامه آمده است: جوانان سیستان و بلوچستان همواره نشان داده ­اند که به آسانی مصالح جمعی را بر منافع شخصی ترجیح می­ دهند این بار نیز فارغ از جدال­ های مرسوم و متداول جناحی و گفتمانی، تنها دغدغۀ مجاز را رفاه بیشتر و رنج کمتر هم ­استانی ­هایمان می­ دانیم.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: در عرصۀ انتخابات 29 اردیبهشت 96 و در آن جدال نابرابر در سطح استان همدلانه ستادهای حضرتعالی را در استان فعال و در روزهای پرالتهاب و دلهره ­آمیز انتخابات دوشادوش تمامی اصلاح ­جویان و اعتدال­ گرایان و تحول­ خواهان کشور از آن بزنگاه و تنگۀ حساس تاریخی سربلند و با تقدیم آرای حداکثری عبور کردیم.
در ادامه این نامه آمده است: اکنون که فراز و نشیب­ های انتخاباتی را پشت سر گذاشته ­ایم گویا نگاه های سیاسی­ مان پایانی ندارد و ظاهراً در آستانۀ اخذ تصمیم خطیر دیگری از سوی دولت جنابعالی قرار گرفته ­ایم، بر همین اساس بر خود لازم دانستیم تا بر لزوم ماندگاری علی اوسط هاشمی استاندار فعلی به دلایل ذیل تاکید و اصرار کنیم.
بر اساس مطالب منتشر شده در این نامه، سیستان و بلوچستان از جملۀ مناطق محروم کشور است که با حضور استاندار فعلی اقدامات زیربنایی از جمله تقویت پروژه راه آهن، اتمام گازرسانی به مرکز استان، توسعه سواحل مکران، آبرسانی کشاورزی به دشت سیستان، توسعۀ معادن به عنوان سرمایه ­های ذاتی استان، آغاز پروژه نخستین نیروگاه بادی سیستان، توسعۀ صنعتی استان و جذب سرمایه­ گذاران متعدد داخلی و خارجی در حوزه های مختلف در آن آغاز شده و همواره توسعۀ اقتصادی به عنوان پیش­ شرط لازم برای توسعه و آبادانی استان مدنظر علمی و عملی وی بوده است.
در ادامه این نامه آمده است: حفظ روحیۀ امید و احساس آرامش و حرکت در مسیر پیشرفت و اتحاد ملت با کار جهادی استاندار، مردم سیستان و بلوچستان را امیدوار به روزهای خوب و خوش در آینده کرده و جابجایی وی در این شرایط که زنگ پیشرفت در استان به صدا درآمده و لوکوموتیو توسعه به راه افتاده، تصمیمی بس اشتباه و دور از خواستۀ مردم زجردیده و محروم شهر و روستای این دیار است.
بر اساس این نامه ابقای علی اوسط هاشمی در شرایط کنونی سیستان و بلوچستان خواست مردم نقاط دور و نزدیک این دیار است چرا که وی به گواه عملکرد و به روایت کارنامه ­اش نشان داده که این توانایی و تمایل را دارد که از کار فروبسته توسعۀ استان گره ­های اساسی باز کند.
در این نامه آمده است: استاندار فعلی ماشین محرومیت ­زدایی از استان را با نگاه به افق ­های رفاه و بهره­ گیری از امکانات انسانی و طبیعی بومی منطقه از شهری به شهری و از بخشی به بخشی و از دهستانی به دهستانی بی­ وقفه به حرکت درآورده و حاکمیت قانون به معنای حقیقی را با ایجاد نظم و نسق اداری در استان برقرار کرده است.
در این نامه آمده است: آنچه که واضح و مبرهن است اینکه هرگونه تغییر رویه و باز ایستادن در این مسیر گشوده شده سبب می­شود که بذرهای امید کاشته شده در چهار سال گذشته با تفکر اصلاح طلبانه و رفتار اعتدال گرایانه علی اوسط هاشمی که می­ رود جوانه زند، به یاس و افسردگی تبدیل شود و چون آواری بر سر فعالان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی این استان فرو ریزد.
در این نامه آمده است: به راستی دیگر فرصت و مجالی برای بازگشت به عقب برای مردم این استان نیست، کارنامۀ موفقیت ­های علی اوسط هاشمی و حجم تغییرات ملموس انجام گرفته توسط وی ما را بر آن داشت تا در کنار برادران و خواهران مان در دیگر نقاط استان تداوم تدبیر و امید را مستلزم ابقای هاشمی دانسته و تداوم مدیریت و سکانداری وی را برای سیستان و بلوچستان از محضر حضرتعالی درخواست داشته باشیم. 
همچنین در نامه ای دیگر که 10 حزب و انجمن و جمعیت اصلاح طلب آن را امضا کرده اند از رئیس جمهوری اسلامی ایران درخواست شده است: برای پاسخ به مطالبات و خواسته های مردم استان با ابقای علی اوسط هاشمی استاندار فعلی سیستان و بلوچستان که مورد تایید اکثر احزاب و گروههای حامی دولت می باشد زمینه ادامه خدمت ایشان را در جهت مدیریت توسعه استان که روند آن را در دوره گذشته آغاز کرده است فراهم کند.
در بخشی از این نامه خطاب به دکتر روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران آمده است: «انتخاب دوباره جنابعالی به عنوان رییس جمهور منتخب مردم ایران و کسب توفیق خدمت مجدد به ملت فهیم و حماسه ساز ایران را امیدی برای تداوم راه اصلاح و اعتدال و عقلانیت در کشور با استفاده از ظرفیت های ممکن میدانیم. در این بین استان سیستان و بلوچستان با خدمات ملموس و ارزشمند و توسعه محور دولت تدبیر و امید با همراهی و حمایت بزرگان و معتمدین استان، فعالین سیاسی و اجتماعی، دانشگاهیان و عموم مردم بالاترین رای اعتماد را تقدیم تان کرد.»
در ادامه این نامه ابراز امیدواری شده است که حضور موثر و رای ویژه آحاد مردم سیستان و بلوچستان در این پیروزی بزرگ فرصتی را برای آنان فراهم سازد تا شاهد تحقق شعارهای انتخاباتی و تکمیل پروژه های دولت در این استان باشیم.
احزاب اصلاح طلب سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از این نامه از رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت درخواست کرده اند: «در جهت پاسخ به مطالبات و خواسته های مردم استان با ابقای جناب آقای علی اوسط هاشمی استاندار فعلی سیستان و بلوچستان که مورد تایید اکثر احزاب و گروههای حامی دولت می باشند زمینه ادامه خدمت ایشان را در جهت مدیریت توسعه استان که روند ان را در دوره گذشته اغاز کردند فراهم نمایید.»
به گزارش ایرنا، این نامه از سوی «حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاههای سیستان وبلوچستان، حزب ندای ایرانیان، حزب اراده ملت ایران (حاما)، سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی، جمعیت زنان نواندیش مسلمان، مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی، حزب پیشرو اصلاحات، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و مجمع نیروهای خط امام» امضا شده است. 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
اوسط هاشمی و غیره فرقی ندارند،توسعه سواحل مکران امر رهبر فرزانه و کبیر انقلاب است و اینها موظف به ادامه نقشه راه ترسیمی معظم له هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
ایشالا ابقا یشوند این استاد سخن
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
خدایا کمک کن هاشمی استان ما رو ترک‌کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
منفی ها نوش جونت آقا رضا.بفهم که همفکرهای تو منزوی های تاریخ استان هستند
فرشته
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
چی؟منزوی های تاریخ استان؟از کجا دراوردی این عبارت رو
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
خوب اگر مردم واقعا میخواهند چرا ابقا نکند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
مردم نمی خواهند عده ای که به نان و نوا ی و خواسته های خودشان رسیدن خواستار ابقا هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
چه نان و نوایی آورد برای ما آخر ؟ این مرد نان و نوا نیاورد،جلوی بیشتر بی نوا شدن ما را گرفت. درود به شرف و غیذت روحانی و استاندار مردمی سیستان و بلوچستان مهندس هاشمی و... بر....
پیروز اعیان زاده
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
نظرات منفی نوش جونت ناشناس عزیز.بعد از انتخابات باید می فهمیدید که مردم چه می خواهند و چه نمی خواهند.لطفا از کنج عزلت خود در بیا و بدان که مردم انتخاب خود را کرده اند و عاشقانه امثال اوسط هاشمی را انتاخاب کرده اند
فریبا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
چه زیبا نوشتی، «نان و نوا نیاورد،جلوی بیشتر بی نوا شدن ما را گرفت» الهی بمیرم.دلم ریش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
بیش از 90% مردم استان اهل سنت هستند و با تایید شیخ الاسلام از دولت حمایت می کنند ان شاءالله
پیروز اعیان زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
کسانی که با اوسط هاشمی سرو کار داشته اند می دانند چه انسان شریف و بلند نظری است و برایش ارتقای امنیت و جایگاه استان در کشور و حتی منطقه اولویت اول است و با وجود تهمت ها و کارشکنی ها و گلایگی های همیشگی برخی معلوم الحال با رأفت و عطوفت برای همگان فعالیت کرد. مشخصه بارز وی مردم دوستی و بهتر بگویم انسان دوستی است.خداوند ایشان را برای سیستان و بلوچستان و مردم کشورم ایران حفظ نماید. اوسط هاشمی یعنی مرد خدا
حسان بلوچی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
مقام معظم رهبری بارهادربیاناتشون صفات مسئول ومدیر مردمی رو بیان کردن وماتواستانمون بعدازسالها تازه اولین کسی که واقعا این صفات روداشته باشه فقط توآقای هاشمی دیدیم
متاسفانه اکثراستاندارهای قبلی به جنوب استان یابی توجه بودن یااینکه بلکل باجنوبی هارابطه خوبی نداشتن وهمین نگاه تبعیض آمیز باعث بوجودآمدن ناامنی های فراوان درسطح استان میشد
وکسانی هم که الان بااستانداری آقای هاشمی مخالف اند اینا همون افرادی اند که سابقا از ناامنی استان نان میخوردن
الحمدلله ازروزی که آقای هاشمی به استان مااومدن فضای امنیتی وبی اعتمادی که قبلا بوده تاحدزیادی ازبین رفته است
خداوندمتعال ایشون رو برای استان مانگه بدارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
یعنی اگر استاندار به جنوب توجه کمتری داشته باشد ناامنی ایجاد میشود؟!!!!!!!!!
پاسخ ها
یک تحلیل گر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
نگو جنوب، بگو 90% استان و پر واضح است وقتی یک استاندار به 90% استان توجه نکند و از طرفی گروهک ها و دشمنان با سو استفاده از کنترل ضعیف پاکستان روی مرزهایش برای استان برنامه داشته باشند ناامنی ایجاد می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
سلام هیچ زمان جناب هاشمی ازیاد مامردم سیستان وبلوچستان نمیرود جناب هاشمی استاندار اعتدالگر وباتجربه ومردم دار ومهربان بود وبرای سیستان وبلوچستان خیلی فعالیت کرده وکارنامه خیلی عالی که دراین 4سال برای استان فعالیت کرده هست مااستانداربومی وغیر بومی داشتیم چکاری برای استان کردند ولی جناب هاشمی چرخه اقتصادی وعمرانی وگردشگری وصنایع دستی وکشاورزی وارتقاع بندرچابهار وصنعت ومعدن وازنظراموزشی وبهداشتی وگازرسانی وازنظرراه سازی وراه آهن فولاد مکران بازارچه مرزی ومنطقه ازاد وکارخانجاتهای ونیروگاهای بادی وگازی وسرمایه گزاری داخلی وخا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار