کد خبر: ۵۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 22 June 2015
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری البرزگفت: برپایی بازارچه دائمی صنایع دستی زنان البرزی با جدیت پیگیری می‌شود.
بی بی عصمت سرفرازی درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهارکرد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به برنامه ششم توسعه دارد.
وی خاطرنشان کرد: در این برنامه سعی شده علاوه برسیاست‌های کلان، مشکلات و نیازهای هراستان به طور ویژه در نظر گرفته شود.
سرافرازی افزود: براین اساس شورای راهبردی استان‌ها شکل گرفته که در دل این شورا کارگروه‌های مختلفی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از کارگروه‌های شورای راهبردی استان البرز، کارگروه زنان و خانواده است که در دل این کارگروه پنج هسته کلیدی شکل گرفته است.
این مسئول یادآورشد: یکی از این هسته‌ها به بحث تولید و عرضه صنایع دستی با هدف توسعه مشاغل خانگی اختصاص دارد.
سرفرازی گفت: در این هسته آموزش و توانمندسازی بانوان فعال در رشته‌های مختلف صنایع دستی مورد توجه زیادی قرار گرفته است.
مشاور استاندار البرز افزود: باید درحوزه آموزش و توانمندسازی این زنان به گونه‌ای پیش برویم که تا پایان برنامه ششم توسعه بتوانیم بازارچه دائمی صنایع دستی تولیدشده توسط زنان البرزی را راه اندازی کنیم.
وی ادامه داد: اگرکیفیت تولیدات هنری بانوان البرزی بالا برود امکان ارسال و  فروش آنها دراستان‌های مختلف کشور فراهم می‌شود.
سرفرازی اظهار کرد: علاوه براین با توسعه کمی و کیفی این تولیدات می‌توان زمینه صادرات این آثار هنری را فراهم کرد.
وی یادآورشد: افزایش صادرات هم زمینه‌ای برای ارزآوری بیشتر برای استان می‌شود و هم با افزایش درآمد این زنان زمینه رفاه بیشتر آنان را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: برای اجرایی شدن این طرح درسال اول تا سوم برنامه ششم برتوانمندسازی و آموزش زنان فعال در رشته‌های محتلف صنایع دستی تمرکز خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: درصورت تصویب شدن این طرح درپایان برنامه ششم توسعه شاهد راه‌اندازی این بازارچه دائمی در استان خواهیم بود.
مدیرکل امورزنان و خانواده استانداری البرز با اشاره به ظرفیت بالای زنان البرزی در حوزه مشاغل خانگی گفت: زنان هنرمند و فعال زیادی در استان وجود دارند که به دلیل عدم آموزش و مهارت  نمی‌توانند از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند.
سرفرازی درادامه با گلایه از ضعف در پژوهش‌های صورت گرفته در مسائل مربوط به زنان و خانواده گفت: متاسفانه تا کنون پژوهش‌های متمرکزی در خصوص شناسایی نیازها و مشکلات زنان البرزی صورت نگرفته که همین امر برنامه‌ریزی برای آنها را با مشکل می‌کند.
وی افزود: استانداری البرز با همکاری سایردستگاهها برنام مدونی برای توانمندسازی زنان البرزی تدوین کرده که به طور مستمر اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: نیمی از جمعیت استان را زنان تشکیل داده‌اند و توانمندسازی آنان درنهایت منجر به توسعه همه جانبه استان می‌شود.
این مسئول همچنین به برگزاری جشنواره »مهربانو» دراستان اشاره کرد و گفت: این جشنواره قرار است دستاوردهای بانوان استان را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، هنری، اقتصادی و ... به نمایش بگذارد.
وی در پایان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده شاهد برگزاری این جشنواره در آخرین ماه فصل تابستان خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار