کد خبر: ۵۲۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶ 19 November 2017
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: شرایط برای وقف‌های مشترک توسط اهل سنت و تشیع فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله سلیمانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل اوقاف و خیریه استان که به مناسبت هفته وقف انجام شد، اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی در خصوص سنت حسنه وقف وجود دارد و علاقه اهل سنت به اجرای این فریضه از ویژگی‌های برجسته آن در استان است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: وقف یکی از مشترکات دینی مسلمانان است که باید در جامعه گسترش یابد تا بتواند تاثیر واقعی خود را در حل مسائل و مشکلات جوامع بگذارد.

وی با اشاره به استقبال اهل سنت در انجام عمل وقف خاطرنشان کرد: سازمان امور خیریه استان به عنوان ناظر بر اجرای صحیح فرآیند وقف در محل مورد نیاز می‌کند و خوشبختانه فرآیند وقف در استان تسهیل‌یافته و روان است.

سلیمانی با اشاره به اینکه نگاه جامعه اسلامی به وقف همانند نگاه به نماز و روزه است، تصریح کرد: باید از واقفان تقدیر و مشوق‌هایی را در این زمینه در نظر گرفته شود تا افراد از وقف استقبال کنند

مدیرکل اوقاف و خیریه استان سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: در سال جاری 87 مورد وقف به مساحت 36 هزار و 767 مترمربع با اعتبار 168 میلیارد ریال توسط واقفان نیک اندیش استان وقف شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی افزود: واقفان شهر‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر و زهک اقدام به این میزان وقف کرده بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار