فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به آزادسازی هزاران هکتار از اراضی ملی در شهرستان شمیرانات، گفت: سنددار شدن اراضی ملی، این املاک را از دسترس زمین خواران حفظ می‌کند.
کد خبر: ۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷ 17 February 2015
عزت‌الله خان‌محمدی در گفت وگو با تسنیم گردشگر‌خیزی این منطقه را از ابعاد ساختاری شهرستان شمیرانات برشمرد و اظهار داشت: اراضی منابع طبیعی در شهرستان شمیرانات به عنوان پیشانی پایتخت ضلع دیگری از ساختار گردشگری این منطقه محسوب می‌شود ولی متاسفانه در این حوزه با مشکلات و موانع بی شماری مواجه هستیم.
وی با بیان این مطلب که اراضی ملی جزئی از خزانه بیت المال محسوب می شود، تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی را دغدغه مقام معظم رهبری و سیاست های اولویت دار استاندار تهران برشمرد و تاکید کرد: آزاد سازی اراضی دولتی و ملی در نقاط کشور به ویژه استان تهران حق الناس است.
فرماندار شمیرانات در ترسیم ساختار جغرافیایی و موقعیت گردشگری و توریستی شهرستان شمیرانات تصریح کرد: اوشان، فشم و سایر بخش های شهرستان شمیرانات با برخورداری از موقعیت آب و هوایی مناسب از ساختار مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار هستند.
وی با تاکید بر اینکه نگاه مسئولان استانی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی در بحث آزاد سازی اراضی ملی و برخورد با زمین خواران بسیار دقیق و عمیق بر روند اجرای این سیاست در دستور کار متولیان شهرها و استان‌های کشور قرار دارد، تصریح کرد: شهرداری نیز در راستای توسعه راه‌ها در این مسیر گام هایی ارزشی برداشته است.
خان محمدی با اشاره به آزادسازی هزاران هکتار از اراضی ملی در شهرستان شمیرانات با تاکید بر اینکه تکلیف اراضی متعلق به نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف در راستای تغییر کاربری‌ها باید با مرز بندی و سند دار شدن مشخص شود، گفت: سند دار شدن اراضی ملی، این املاک را از دسترس زمین خواران دور نگه می دارد.
وی طرح‌هایی مانند تفضیلی و طرح جامع روستایی را از جمله طرح ها و برنامه ها به منظور نجات اراضی دولتی از چنگال زمین خواران برشمرد و عنوان کرد: روستاها از سیمایی جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار هستند و برخی افراد سود جو و فرصت طلب برای رسیدن به منافع خود در این محدوده‌ها فعالیت‌های عمرانی غیر مجاز انجام می‌دهند.
فرماندار شمیرانات ویلاسازی غیرمجاز را یکی از اهرم‌های فعالیت‌های عمرانی خارج از مدار قانون دانست و با تاکید بر اینکه این شکل ساخت و ساز اقدامی غیر‌مجاز نیز در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: فرمانداری شهرستان شمیرانات به شدت با تغییر کاربری‌ها در محدوده روستایی خارج از مدار قانون و استانداردهای تعریف شده برخورد قانونی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار