مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری قزوین:
مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری قزوین گفت: هدف سامانه سامد کاهش مراجعات حضوری مردم و تسریع در پاسخگویی مدیران به درخواست ها و شکایات مردم است.
کد خبر: ۵۳۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 30 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، اسداله حمزه ئی روز پنجشنبه در جلسه رسیدگی به درخواست ها و شکایات مردمی در جمع کارشناسان  سامد اظهار کرد: کاهش مراجعات حضوری، کاهش هزینه و زمان، رسیدگی سریع به شکایات از جمله فواید استفاده از سامد است .

مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی ادامه داد: ماهیت  وجودی دستگاه‌های اجرایی ارایه خدمات به شهروندان است که  با استفاده از منابع در اختیاربه مردم، ارائه خدمت کنند.

وی با بیان این که کاستی های موجود در خدمات رسانی‌ها موجب نارضایتی شهروندان می‌شود تصریح کرد: شکایت فرصتی برای دستگاه و مدیران دستگاه‌ها است تا با شناسایی آن‌ها از طریق مردم برنامه ریزی کنند و آن‌ها را برطرف کنند تا رضایت مندی مردم افزاش یابد.

مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی توضیح داد: برای این که رسیدگی به شکایت به شکل موثر انجام و منجر به رفع کمبودها و همچنین سالم سازی نظام اداری شود مراحلی باید طی شود، مردم باید بدانند شکایتشان را به کجا ارائه می‌کنند و مطمئن باشند که در سامانه دریافت شده است، همچنین شکایات باید به صورت منصفانه و بی طرفانه تنظیم و مطرح شود.

وی با اشاره به چگونگی استفاده از سامانه سامد برای مردم اشاره نمودند: مردم می‌توانند با استفاده از تلفن ۱۱۱ شکایت یا درخواست خود را مطرح کنند که پس از آن کارشناسان سامد با دریافت کد ملی فرد، شکایت  او را ثبت و کد رهگیری آن را به متقاضی  ارایه می‌کنند پس آن مورد ثبتی  به دستگاه ذی ربط ارجاع داده می‌شود و دستگاه ذی ربط ۱۵ روز مهلت بررسی شکایت را دارد که پس از گذشت این زمان فردی که درخواست یا شکایت داشته با تماس مجدد و ارایه کد رهگیری می‌تواند از نتیجه رسیدگی مطلع شود.

وی افزود: بر این اساس شهروندان با تماس از هر نقطه استان  با این سامانه می‌توانند پس از ثبت درخواست یا شکایت  خود در سامانه، با توجه به مهلت یک ماهه تعیین شده برای دستگاهها جهت ارائه پاسخ، تا به فرد شاکی مورد ثبتی خود را پیگیری نمایند. و در صورت عدم رضایت از پاسخ امکان پیگیری برای فرد از طریق مراجع ذیصلاح وجود دارد.

حمزه ئی  بیان کرد: کدملی و شماره تلفن افراد برای بازرسی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در سامانه سامد ثبت می‌شود، که هدف از این کار کمک به افرادی است که شکایت خود را ثبت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار سامانه سامد در حوزه  مسکن شهرسازی، شهرداریها، کمیته امداد، بهزیستی و بانک‌ها است؛ بیان کرد: متاسفانه بعضی از مراجعین سامانه سامد را برای کمک‌های مالی می‌دانند در حالی که این سامانه برای اصلاح روند اجرایی اموراست.

وی در پایان اظهار کرد: ما ازابتدای سال تا کنون   تعداد   ۱۷۶۹۷  تماس  با سامانه به منظور پیگیری پاسخ دستگاه ها  و نیز ثبت نظرات و درخواست و شکایات مردم توسط کارشناسان سامد پاسخ داده شده است که از این تعداد ۳۲۱۶در سامانه ثبت  و پیگیری شده و تعداد۸۸۴.فقره نامه توسط دستگاههای مربوطه اقدام   و پاسخ داده شده است  همچنین تعداد۳۴۳به عنوان مشاوره و مابقی  نامه ها  توسط دستگاههای مربوطه در حال بررسی است.

مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری قزوین گفت : در راستای اجرای نظامنامه  پاسخگویی مدیران و تاکید استاندار محترم  بر پاسخگویی مستقیم خط ۱۱۱ به تماس های مردم شریف استان با حضور شخص استاندار و همچنین مدیران کل دستگاهی اجرایی  این موضوع در دست بررسی برای اقدام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار