مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان، تصمیم ترامپ مبنی بر شناسایی بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل را «بازی خطرناک» توصیف کرد و در خصوص عواقب این تصمیم به آمریکا و اسرائیل هشدار داد.
کد خبر: ۵۳۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 08 December 2017
به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان مولوی عبدالحمید در این مراسم اظهار داشت رئیس‌جمهور آمریکا صراحتاً اعلام کرده است که بیت‌المقدس پایتخت اسرائیل خواهد بود و سفارت آمریکا به این شهر مقدس منتقل می‌شود، این‌ درحالیست که هیچ‌کدام از رؤسای جمهور آمریکا تا کنون جرأت اتخاذ چنین تصمیمی را نداشته‌اند.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان اعلام اخیر ترامپ را آرزوی دیرینه اسرائیل دانست و خاطرنشان کرد: تعیین بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل از آرزو‌های دیرینه رژیم اشغالگر، متجاوز و تروریستی صهیونیستی است، اما در طول تاریخ نه رژیم صهیونیستی و نه آمریکا جرأت اعلام صریح این آرزو را نداشته‌اند. ولی از آنجایی‌که آقای ترامپ انسان بی‌تدبیر و کم‌عقلی است به‌خودش اجازه این اقدام ناشایست را داده است.
مولوی عبدالحمید این تصمیم را «شوم» دانست و گفت: تصمیم ترامپ حادثه‌ای ناگوار، تکان‌دهنده‌ و شوم است، زیرا منطقه سال‌هاست در آتش جنگ و ناامنی می‌سوزد و آمادگی اختلاف و تفرقه‌ی بیشتر را ندارد، بلکه بیش از هر زمان دیگری نیاز به امنیت و آرامش دارد. 
وی افزود: دولت و کشور آمریکا بدون هیچ توجهی به احساسات و حقوق ملت فلسطین و سایر مسلمانان جهان، در کنار یهودیان و صهیونیست‌ها قرار می‌گیرند و با توسل به زور می‌خواهند سرزمین فلسطین را برای همیشه به‌نام خودشان ثبت و ضبط کنند.
مولوی عبدالحمید در ادامه آمریکا و اسرائیل را مورد خطاب قرار داد و گفت: بنده از این تریبون نماز جمعه در یکی از کشور اسلامی به آمریکا و اسرائیل هشدار می‌دهم که بازی بسیار خطرناکی را آغاز کرده‌اید. شما مسلمانان را وادار می‌کنید که به «جهاد» برخاسته و در مقابل شما بایستند. شما هستید که منطقه را ناامن کرده، صلح و امنیت را به مخاطره می‌اندازید. 
وی در ادامه، مخالفت قدرت‌های جهانی با این تصمیم ترامپ را خواستار شد و افزود: اروپا، روسیه و سایر قدرت‌های جهانی نباید در مقابل این تصمیم بی‌تفاوت باشند، بلکه باید دست ترامپ را بگیرند، زیرا او می‌خواهد علاوه بر خودش، جهان اسلام و تمام دنیا را به آتش بکشد. 
این مولوی برجسته اهل سنت اظهار داشت: ترامپ می‌خواهد دنیا را تبدیل به میدان جنگ بکند. وقتی قدرت‌هایی که در سازمان ملل و شورای امنیت حضور دارند دنبال تشدید جنگ و درگیری در منطقه هستند، از دیگر گروه‌‌ها چه انتظاری می‌توان داشت؟

این پیشوای مذهبی اهل سنت کشور ادامه داد: رئیس‌جمهور و سایر سیاستمداران آمریکا بدانند که این تصمیم ترامپ سبب وحدت، انسجام و بیداری جهان اسلام خواهد شد. امت اسلامی باید از خواب غفلت بیدار شود، زیرا دشمنان اسلام می‌خواهند قبله اول مسلمانان را برای همیشه تصاحب کرده و عبادتگاه خودشان را در آنجا بنا کنند؛ در این‌صورت در بیت‌المقدس دیگر جایی برای مسلمانان نخواهد بود که در آنجا به عبادت و نیایش بپردازند. اگر مسلمانان در مقابل دشمنان‌شان ید واحد نباشند قبله اول را از دست خواهند داد.
مدیر دارالعلوم زاهدان تاکید کرد: سران کشورهای اسلامی باید با یکدیگر متحد باشند. ایران و عربستان باید اختلافات خودشان را کنار بگذارند. تمام کشورهای اسلامی اعم از عربی و غیرعربی باید اختلافات جغرافیایی، سیاسی و سایر اختلافات منفعت‌طلبانه را کنار بگذارند و متوجه باشند که دشمنان از اختلافات موجود سوءاستفاده کرده و در راستای منافع خودشان بهره‌برداری می‌کنند. 
مدیر دارالعلوم زاهدان خاطرنشان کرد: اگر دولت‌ها و کشورهای اسلامی در مقابل آمریکا و اسرائیل با هم متحد نشوند، ملت‌های اسلامی حتماَ در مقابل آنان متحد شده و خواهند ایستاد. سران کشورهای اسلامی بدانند که این خواسته‌ی ملت‌هاست که برای مقابله با دشمنان با یکدیگر متحد شوند تا مسلمانان از این بیشتر شاهد ضربه‌خوردن به احساسات و اعتقادات‌شان نباشند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخش دیگری از خطبه ها به سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان سیستان‌وبلوچستان اشاره کرد و ضمن تشکر از دکتر روحانی، خاطرنشان کرد: اولین سفر ریاست محترم جمهور به استان سیستان‌وبلوچستان بیانگر توجه ویژه دولت دوازدهم به این استان است که از محرومیت‌های زیادی رنج می‌برد. ما از توجه رهبر معظم انقلاب و رئیس‌ محترم جمهور به استان سیستان‌وبلوچستان تشکر می‌کنیم.
وی در ادامه افتتاح فاز اول توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، تاکید بر تصویب منطقه آزاد سیستان و تاکید بر بازگشایی مرزها را از مهمترین دستاوردهای سفر دکتر روحانی به استان برشمرد.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان همچنین «دوبانده‌شدن راه تراتزیتی چابهار- میلک»، «اتصال راه‌آهن چابهار به آسیای میانه»، «پیشرفت روند گازکشی در زاهدان و استان»، «برنامه‌ریزی و ساماندهی معادن و محصولات کشاورزی و دامداری در استان و فروش آنها در بازارهای جهانی»، «راه‌اندازی کارخانه بسته‌بندی خرما» و «لوله‌کشی آب‌های کشاورزی از چاه‌ها به مزارع و از سدها به پایین» را ازجمله مواردی دانست که توجه به آنها به «اشتغال» و «رفع بخشی از محرومیت‌ها» در استان کمک می‌کند.
مولوی عبدالحمید اظهار امیداوری کرد که دولت دوازدهم با «سعه‌صدر»، «دوراندیشی» و «سخاوت بیشتری» به مشکلات استان سیستان‌وبلوچستان رسیدگی کند.

وی در پایان از «خدمات بهداشتی» ارتش در استان نیز تشکر کرد و برای آنان آرزوی موفقیت نمود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
درود مرد بزرگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار