کد خبر: ۵۳۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ 14 December 2017
با فرود هواپیمای مسافربری فوکر 100 هما به فرودگاه شهدای هفتم آذر جاسک و با حضور مسئولان کشوری, لشکری و استانی، این فرودگاه به بهره‌برداری رسید.
‌به گزارش ایسنا،  امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی در این مراسم اظهار کرد: اکنون مهم‌ترین مرز ما سواحل مکران است، چون دروازه طلایی به آب‌های آزاد است که ارتباط با دنیا را فراهم می‌کند. وی افزود: دریا و ساحل در طول تاریخ منبع ثروت بوده است، اما قدرت‌ها و استکبار جهانی به‌مرور زمان ما را از سواحل دور کردند.
وی با اشاره به موفقیت راهبردی کشور با توسعه سواحل مکران افزود: تنها 20درصد توسعه سواحل مکران می‌تواند منجر به توسعه استان شود اما ثمره اصلی این توسعه به کشور بازمی‌گردد. معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی اهمیت توسعه سواحل مکران و اقتدار نیروی دریایی برای امنیت در سواحل، شرق تنگه هرمز، و حضور در آب‌های آزاد را به‌صراحت اعلام فرموده است.  سیاری با بیان اینکه امروز ناوهای نیروی دریایی ارتش مایل‌ها از مرزهای آبی کشور فراتر رفته و اقتدار نظام اسلامی را به دنیا نشان می‌دهند، ابراز کرد: توسعه سواحل مکران برای پیشرفت دریا محور کشور بسیار مهم است. امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: همان‌گونه که آگاهی دارید، امروزه حمل‌ونقل به‌عنوان جزو لاینفک زندگی انسان، بستر مهمی را برای رشد و پیشرفت در اختیار جامعه بشری قرار می‌دهد و مبنایی برای ارزیابی میزان توسعه‌یافتگی تلقی می‌گردد. وی اضافه کرد: حمل‌ونقل هوایی علاوه بر سرعت بخشیدن به جابجایی‌ها، ظرفیت‌های ملی را در ابعاد مختلف در دسترس قرار داده و به اشتراک‌گذاری آن را تسهیل می‌کند، به‌نحوی‌که مناطق کمتر برخوردار با بهره‌مندی از این ظرفیت، به شکل انبساطی به ظرفیت‌های قابل به اشتراک‌گذاری مناطق بیشتر برخوردار دسترسی پیدا می‌کنند و این موضوع کمک قابل‌توجهی به کاهش محرومیت‌ها و محدودیت‌ها می‌نماید.  وی ادامه داد: حمل‌ونقل هوایی، علاوه بر افزایش آسایش و رفاه برای هم‌وطنان عزیزمان در سواحل مکران، سرزمین آفتاب و دروازه طلایی اتصال کشور به دریاهای آزاد جهان، حاشیه امنیت اجتماعی را افزایش داده و بندر راهبردی جاسک را بیش‌ازپیش برای تبدیل شدن به یک گره مواصلاتی چندوجهی که به ظرفیت‌های گذرگاهی و ترانزیتی ملی، منطقه‌ای و جهانی متصل است، نزدیک می‌کند. فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: درواقع فرودگاه شهدای هفتم آذر بندر راهبردی جاسک را می‌توان مبدأ تاریخ جدید برای جهش و توسعه تمدن دریایی در سواحل مکران تلقی کرد که شکل‌گیری چرخه‌های قابلیت‌ساز تمدنی و مولد قدرت دریایی را تسهیل می‌نماید و به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کند تا با برخورداری از ظرفیت‌های مکران توسعه‌یافته، آن‌گونه که انتظار می‌رود، تبلور اقتدار ملت و نظام در دریا باشد؛ از طرفی سیستم حمل‌ونقل برای برطرف کردن نیازهای بشر به‌وجود آورده است، به همین دلیل فارغ از رویکردها و جنبه‌های اقتصادی آن، نباید تبعیض بین انسان‌ها و نسل‌ها قائل شد، در برخورداری از این ظرفیت، برقراری عدالت اجتماعی و توسعه متوازن حائز اهمیت است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار