کد خبر: ۵۳۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴ 14 December 2017

استاد دانشگاه و کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه اینترنت و فضای مجازی امروزه تمام جامعه ایرانی را فراگرفته است، گفت:۵۶درصد اینترنت خاورمیانه، در ایران مصرف می‌شود، به گونه‌ای که روزانه هر ایرانی۸تا۹ساعت از وقت خود را با گوشی همراه و تنها۱۷دقیقه را صرف گفتگو با اعضای خانواده می‌کند.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان وبلوچستان، روح‌الله مؤمن‌نسب، در سومین اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی»، افزود: یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد فضای مجازی، این است که مدام در حال تغییر است و هر روز جنبه‌های بیشتری از زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به‌عنوان مثال در گذشته، از اینترنت و رایانه در مسیر فعالیت‌های علمی استفاده می‌شد، اما امروز تنها استفاده‌ای که از آن نمی‌شود، فعالیت علمی است.

وی با بیان اینکه اینترنت و فضای مجازی امروزه تمام جامعه ایرانی را فراگرفته است، افزود:۵۶درصد اینترنت خاورمیانه، در ایران مصرف می‌شود، به گونه‌ای که روزانه هر ایرانی۸تا۹ساعت از وقت خود را با گوشی همراه و تنها۱۷دقیقه را صرف گفتگو با اعضای خانواده می‌کند.

کارشناس فضای مجازی بیان کرد: یکی از مضرات استفاده از فضای مجازی، ایجاد شک و بدگمانی در خانواده‌هاست. دشمنان در تهاجم فرهنگی سعی می‌کنند تا شک و تردید ایجاد کنند، مردم نسبت به مسئولین بدبین شوند، مردی به همسرش شک کند و به این صورت، زندگی‌ها را از هم بپاشند.

وی افزود: فضای مجازی یک پدیده طبیعی نیست، بلکه پدیده‌ای انسان‌ساز است، یعنی به دست خود بشر ساخته شده و دشمنان با استفاده از این ابزار و انتشار مطالب غیرواقعی به دنبال ایجاد شک و تردید در جامعه هستند.

مؤمن‌نسب اظهار کرد: در زمانی که ملت ما تحت تحریم‌های بی‌رحمانه قرار گرفته بود، نه تنها اینترنت را تحریم نکردند، بلکه سرعت آن هم هر روز بیشتر می‌شد، چون ابزار دست دشمن است و می‌خواهد در زمین او بازی کنیم.

وی بیان کرد: امروز فعالیت در فضای مجازی به حدی رسیده که افراد برای پیدا کردن جواب سؤال‌های خود، بجای مراجعه به منابع واقعی به گوگل مراجعه می‌کنند، حتی پرسش‌های شرعی خود را هم از گوگل می‌پرسند.

کارشناس فضای مجازی افزود: برای والدین، مهم است که فرزندشان چه می‌پوشد و چه می‌خورد، اما مهم نیست که چه می‌بیند و چه می‌شنود. فضای مجازی، هم یک ظرفیت بزرگ است و هم یک تهدید است.

وی ادامه داد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، اگر فضای مجازی را بشناسیم، می‌توانیم با کمک آن انقلاب را به تمام دنیا صادر کرد، اما اگر ندانسته وارد آن شدیم، انقلاب را هم از چنگ ما درمی‌آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار