کد خبر: ۵۴۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 24 December 2017
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: این استان برای نخستین بار در سی و هشتمین دوره نمایشگاه بین ‌المللی گردشگری فیتور اسپانیا شرکت خواهد کرد.
 مجتبی میرحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه 28 دی تا دوم بهمن ماه سالجاری در مادرید اسپانیا برگزار می ‌شود.
وی افزود: فیتور به نوعی نقطه مرجع توریسم دنیا برای متخصصان حرفه گردشگری به شمار می‌آید و فضای تجاری مناسب برای حضور و ملاقات آژانس‌های گردشگری، هتل‌ها، مشاوران و کارشناسان توسعه گردشگری و سایر متخصصان حرفه گردشگری و توریسم جهانی است.
وی با بیان اینکه هزینه هایی که در حوزه گردشگری می شود به نوعی سرمایه گذاری است تصریح کرد: توجه به این حوزه می تواند کمک فراوانی به اشتغالزایی، درآمدزایی و رشد اقتصادی داشته باشد.
وی تاکید کرد: نمایشگاه فیتور فرصتی است تا بتوانیم محصولات گردشگری سیستان و بلوچستان را به دنیا معرفی کنیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ملاقات و مذاکره مستقیم با نمایندگان گردشگری جهان، بخش‌های متخصص در حوزه گردشگری، فراهم آوردن فرصت‌های جدید در صنعت توریسم سیستان و بلوچستان، تبلیغ برند‌های گردشگری و معرفی تولیدات صنایع دستی منحصر به فرد این استان از جمله اهداف شرکت در این نمایشگاه است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان های گردشگر پذیر کشور است.
مرزهای طولانی زمینی و دریایی در کنار سدها و رودخانه های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های گردشگری این استان است.
سفر به سیستان و بلوچستان از راه های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار کیلومترمربع و 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار