امام جمعه جهرم گفت:دستگاه قضا برنامه‌هایی در پیش گرفته و اگر خلافی در دستگاه قضایی رخ دهد برخورد و اعلام خواهد شد و منتظر خدمات بیشتر دستگاه‌های اجرایی در کشورمان هستیم.
کد خبر: ۵۵۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 27 January 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شهر جهرم با اشاره به خطبه ۱۹۲ امام علی(ع) در نهج‌البلاغه که در خصوص تکبر و خودبزرگ‌بینی است، اظهار داشت: به گفته امام علی(ع) شیطان ۶ هزار سال عبادت خدا کرد اما در اثر تکبر و خود پسندی نتیجه اعمالش ضایع شد.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه باید از فرمان‌برداری اشراف بر حذر بود، گفت: اشراف خودشان را جدا از مردم می‌دانند و از مردم می‌خواهند که از آنها اطاعت کنند که بسیاری از فتنه‌های جوامع بشری نتیجه همین خودبینی اشراف است و نمونه بارز آن فتنه سال ۸۸ است که به دلیل یک هجمه اشرافی‌گری شروع شد و برخی حکومت را حق خودشان می‌دانستند.

وی با بیان اینکه آمریکا در رأس همه قدرت‌های استکباری در مقابل ما ایستاد و شاه نوکری آن را می‌کرد، افزود: کشور ما کشوری بود که ۵۰ هزار مستشار آمریکایی برای ما تصمیم می‌گرفتند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی کشوری دارای استقلال هستیم و این‌ها ارزشی است که باید قدر بدانیم و سپاسگزار خداوند باشیم و عقل، اخلاق و دین را بیابید تا در دنیا سرآمد باشیم.

دژکام اشاره به سیزدهم جمادی‌الاول سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و آغاز ایام فاطمیه و برگزاری محافل و مجالس برای ذکر مناقب بانوی دو عالم تاکید کرد و شرکت در این محافل را موجب کسب کمال و معنویت و قرب به خداوند عنوان کرد.

خطیب جمعه جهرم همچنین به آغاز دهه مبارک فجر و بازگشت پیروزمندانه رهبر کبیر و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) در سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی مخالفت ما با آمریکا این است که آمریکایی‌ها امام را از ایران بیرون کرده بودند و ایشان پس از ۱۵ سال به کشور بازگشتند و گناهی که آمریکا مرتکب شده گناهی است که حتی قرآن کریم نیز در خصوص دستور به جنگیدن با آن کافرانی که افراد را از خانه‌هایشان بیرون رانده اند تاکید فراوان دارد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود:رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند ما کسانی هستیم که در دهه ۵۰ آمریکا را از ایران بیرون کردیم و در دهه ۹۰ آمریکا را از منطقه غرب آسیا بیرون راندیم و در مدت نزدیک به ۴۰ سال می بینیم که آمریکا همچنان از انقلاب سیلی می‌خورد.

دژکام ادامه داد: عظمت پوشالی آمریکا همان‌طور که از نظر نظامی به زمین خورده از لحاظ اقتصادی هم دیگر قدرت اول دنیا نیست و همچنان زمین خوردنشان ادامه دارد.

دژکام خواستار حرکت اقتصادی اساسی و مبارزه با فساد در کشور ما و در جهان اسلام شد و اظهار کرد: دستگاه قضا برنامه‌هایی در پیش گرفته و اگر خلافی در دستگاه قضایی رخ دهد برخورد و اعلام خواهد شد و منتظر خدمات بیشتر دستگاه‌های اجرایی در کشورمان هستیم.

وی همچنین به حرکت دانشگاه‌ها به سمت اقتصاد و اشتغال اشاره کرد و بیان کرد: برای پیشرفت اقتصادی باید از ظرفیت دانشگاه‌ها در تولید ثروت بهره برد همچنان که به گفته معاون علمی فناوری ریاست جمهوری،دانشگاه شریف ۴۰ هزار میلیارد در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان درآمد ایجاد کرده دانشگاه‌های منطقه ما هم به همین سمت گام بردارند و درآمدزایی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار