همراه با تابناک کهگیلویه وبویراحمد
من باورم نمی شد که فرماندار بنده در جای که محرومان و مستمندان باشد حضور پیدا نکرده و اما بروی سفره ای که ثروتمندان، بی نیازان باشند
کد خبر: ۵۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 03 July 2015
در بسته خبری امروز تابناک کهگیلویه وبویراحمد،ابتدا به انتقاد امام جمعه گچساران از مسئولان ومدیران شهرستان گچساران به علت عدم حضور درجشن مربوط به فقرا می پردازیم وپس از آن انتقادات تند برخی ازائمه جمعه مناطق مختلف استان در خصوص استخدام های بی ضابطه در ادارات دولتی را بررسی ودر آخرهم به اتفاقات و موضع گیری های شورای شهردهدشت می پردازیم.

******
در شهرستان گچساران همایش گلریزان برگزار شده که گویا بجز فرماندار کسی از مسئولین اجرایی شهرستان حاضر نمی شود واین باعث ناراحتی امام جمعه شده وضمن انتقاد از آنها گفته که اگر در مهمانی ثروتمندان بود حاضر می شدند واین حرکت مسئولین و مدیران شهرستان گچساران ما را به یاد نامه ای که حضرت علی (ع) به فرماندار خود نگارش کرد، می اندازد که می نویسد که من باورم نمی شد که فرماندار بنده در جای که محرومان و مستمندان باشد حضور پیدا نکرده و اما بروی سفره ای که ثروتمندان، بی نیازان باشند، شرکت و حضور پیدا کند،که کاملا مشمول این خطاب هستند.

امام جمعه موقت شهرستان گچساران در حاشیه همایش و جشن رمضان که با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار و تعدادی از مردم و خیرین که در تالار فرهنگیان بر گزار شد ،اظهار داشت: جایی که بحث پیرامون مستضعفان و محرومان و فقرا است و حکومت هم ،حکومت اسلامیست و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره ) که فرمود: مستضعفان و محرومان بر گردن حاکمان منت دارند.بنابرین بایستی دراین خصوص و مخصوصا جلسه ای که مرتبط با محرومان و فقرا می باشد. حاکمان و کارگزاران و مدیران باید از دیگران پیشگام تر باشند نه اینکه در جلسه ای که برای بینوایان برگزارمی شود اما از مسئولین و مدیران شهرستان خبری نباشد .واقعا جای انتقاد شدید است.

امام جمعه موقت گچساران عنوان کرد: من در جلسه ای که بنام کمیته امداد امام خمینی (ره) و محرومان و بینوایان است. نگاه می کنم، حضور مدیران شهرستان بسیار کمرنگ و یا شاید بیرنگ است.که بسیار تاسف بار است.

حجت السلام خواجه زاده در پایان از حضور فرماندار گچساران در همایش و جشن رمضان قدردانی ویژه ای کرد.

******

واما موضوع دیگر بحث استخدام های بی ضابطه ارگان های دولتیست که اخبار رسیده از خطبه های نماز جمعه استان تا الان نشان دهنده انتقادات شدید ائمه جمعه است.البته در خصوص استخدام های بی ضابطه مشکل همیشگی بوده وخصوصا از طرف نمایندگان وفشار آنها به مدیران .متاسفانه این موضوعیست که به سرطانی در مناطق محروم تبدیل شده است. چند روز پیش در جلسه برنامه ریزی شهرستان چرام یکی از مسئولین برنامه وبودجه استان نکته ای اعلام کرد که قابل تامل والبته افسوس است.این مسئول در شرایطی که بودجه شهرستان چرام فقط 6میلیارد تومان بود،گفت:برای استخدام خارج از ضابطه در استان سال گذشته 12میلیارد تومان فقط هزینه حقوق ودستمزد  داده ایم.چرا مدیران سعی در برطرف کردن این مشکل نمی کنند؟البته گویا سازمان بازرسی در حال پیگیری این موضوع می باشد.این کار خوبیست ولی از طرف دیگر کسانی را که دراین شرایط بی کاری شغلی بدست آورده اند نمی شود ازکار برکنار کرد.باید قبل از استخدام این موضوع حل شود .به امید اینکه نمایندگان حداقل به فکر آخرت خود باشند ودر کارهای اجرایی دخالت نکنند وبه حق ناس توجه نمایند.

******

آخرین موضوع بسته خبری امروز اتفاقات عجیب در شورای شهر دهدشت است. این چند روز مسائلی در شورای شهر وشهرداری دهدشت اتفاق افتاد وطرفین مصاحبه هایی با رسانه ها داشتند. در حالی که دوتن از اعضای شورا با موضعگیری های تند خود از بی توجهی به انها به عنوان اقلیت شورا گله می کردند،یکی دیگر از اعضای شورا چنین برداشتی نداشت واز موفق بودن شورا وشهرداری دهدشت گفت:

در مدت دوساله این شورای پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه توسعه شهر انجام شده است.

عضو شورای شهر خدمات حال حاضر شهرداری را موفق خواند و گفت: شهرداری از کمترین امکانات و با کم ترین اعتبار، در حال مدیریت در شهر هستیم .

اکبرنژاد با بیان اینکه مشکلات شهری گلوی شهر را فشار داده و راه نفس کشیدن بر روی شهر را بسته است گفت : در حال حاضر یکی از بهترین کارها و راه های تامین اعتبار جهت حل مشکلات و معضلات، مشارکت مردمی، فکر سالم و خرد جمعی است.

وی در پایان از اعضای شورا خواستار همدلی و همزبانی برای رفع مشکلات مردم شهر دهدشت شد و گفت توسعه شهر با کمک هم دیگر صورت می پذیرد.

به نظر می رسد کشاندن اختلافات به  مطبوعات مشکلی از شورا وشهرداری دهدشت حل نخواهد کرد پس بهتراست قبل از ورود این حاشیه ها به فکر حل وفصل اختلافات در داخل مجموعه باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار