مديركل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد
مديركل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به کمبود 1500 معلم در استان قم گفت: با سونامي در بحث نيروي انساني در آموزش و پرورش مواجه هستيم و چالش این سازمان تنها فضاي آموزشي نيست.
کد خبر: ۵۷۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲ 27 February 2018

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ الاسلام عصر امروز در مراسم افتتاح دبستان شهدای قمرود که در روستای قمرود برگزار شد، با بیان اینکه اهالی روستای قمرود تولیدکنندگان واقعی هستند اظهار کرد: سیاست بر این شد که روستاها و مناطق محروم به صورت خاص و ویژه در بحث احداث مدرسه در دستور کار باشند که بیش از 40 واحد آموزشی در روستاهای استان قم احداث و مقاوم‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اکثر بازدیدها از مدارس روستایی ساختمان‌های آموزشی دارای قدمت بالا بود که بر همین اساس در مدت چهار سال بیش از 140 مدرسه در استان قم احداث و مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه اعتبارات آموزش و پرورش وضعیت نامناسبی دارد گفت: امروز همه باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و تمام دستگاه‌ها باید در بحث آموزش و رفاه ورود پیدا کنند.

وی عنوان کرد: مدارس سه شیفت در سال 93 وجود داشت و امروز افتخار می‌کنیم که یک مدرسه سه شیفت نداریم. در زمینه تراکم دانش‌آموزی و کمبود فضاهای آموزشی سی و دومین استان بودیم ولی در 6 ماهه گذشته این رتبه به 26 کاهش پیدا کرده که نشاندهنده گسترش فضاهای آموزشی است.

شیخ الاسلام تأکید کرد: هزار و 500 معلم در استان قم کم داریم بنابراین با سونامی در بحث نیروی انسانی در آموزش و پرورش مواجه هستیم که نشان می‌دهد چالش تنها فضای آموزشی نیست البته تدبیر لازم در استان قم در این زمینه صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد روزی سیستم اداری کوچک شود و خدمات در مدرسه ارائه و مدرسه قوی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: امروز آموزش و پرورش به رویکرد جدید نیاز دارد و باید به سمت مدرسه‌محوری برود. اگر امروز دولتمردان و مسؤولان به فکر آموزش و پرورش نباشند، آینده مثبتی را شاهد نیستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار