رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد گفت: فرهنگ عمومی در اثر قصور و کوتاهی متولیان امر فرهنگ مورد هجمه قرارگرفته است.
کد خبر: ۵۷۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳ 08 March 2018

محمدرضا ابویی در ارتباط با مقوله فرهنگ گفت: آنچه از نگاه مقام معظم رهبری درزمینهٔ فرهنگ مطرح‌شده که ایشان می‌فرمایند: اگر در این راه کشته شوم، این ارزش دارد و وقتی چنینی فرمایش بلندی را مقام معظم رهبری در مقوله فرهنگ می‌فرمایند طبیعتاً هر اقدامی که در این زمینه شود کار بیش‌ازحد و ظرفیت نشده است.

وی با اشاره به اینکه در مباحث فرهنگی یک بی‌توجهی خاصی نسبت به ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی مردم می‌بینیم، افزود: متأسفانه فرهنگ عمومی توسط عوامل بیگانه و چه در اثر قصور و کوتاهی‌های متولیان امر فرهنگ در داخل به‌شدت مورد هجمه در عرصه‌های مختلف قرارگرفته است.

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد تصریح کرد: نه بودجه‌هایی که دولت برای کار فرهنگی قرار می‌دهد مناسب است و نه کسانی که استفاده می‌کنند اولویت‌ها و ارزش‌های فرهنگی را در این زمینه لحاظ می‌کنند.

ابویی با اشاره به اینکه استان یزد باگذشت بیش از هفت ماه از استقرار دولت یازدهم مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مبهم و غیر مشخص است، اظهار داشت: زمان دهی بخش‌های مختلف فرهنگی در سطح استان یزد که متولیان متعددی ازجمله سازمان فرهنگی شهرداری، اداره کل ارشاد، سازمان تبلیغات، صداوسیما و سایر نهادها هستند که در یک‌جهت متعهد و با یک رهبری منسجم هیچ‌وقت جامعه عمل به خود نپوشیده است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ در کشور و استان یزد به‌مثابه یک فرد فقیر و بی‌سرپرست است که مسائل عمومی و خاص آن به‌صورت کامل رعایت نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار