ثریا قاسمی، گوهر خیراندیش، رویا تیموریان، فرهاد آییش، علیرضا خمسه، مریم امیرجلالی، محمدرضا شریفی‌نیا، افسانه بایگان، محمود عزیزی و افسر اسدی از جمله بازیگران شناخته‌شده‌ای هستند که قرار است همراه با سریال‌های نوروزی به خانه‌های مخاطبان بیایند.
کد خبر: ۵۸۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 17 March 2018
به گزارش ایسنا، امسال چهار سریال از شبکه‌های سیما با یکدیگر به رقابت می پردازند که «پایتخت ۵» از سیروس مقدم در شبکه یک، «تعطیلات رویایی» از علیرضا امینی در شبکه دو، «دیوار به دیوار ۲» از سامان مقدم در شبکه سه و همچنین «هیات مدیره» ساخته مازیار میری در شبکه پنج را شامل می‌شود

از میان این سریال‌ها، امسال «دیوار به دیوار» و «پایتخت»، دو مجموعه دنباله‌دار هستند که در ادامه کارهای قبل روی آنتن می‌روند.

محسن تنابنده با نقش نقی، ریما رامین فر با نقش هما، احمد مهرانفر با نقش ارسطو، علیرضا خمسه با نقش بابا پنجعلی بازیگران اصلی پایتخت هستند.

محمدرضا شریفی‌نیا، افسانه بایگان، محمود عزیزی، افسر اسدی، رضا یزدانی، علی صادقی، علی اوجی، مریم معصومی، خاطره حاتمی، لاله اسکندری و مرتضی علی آبادی بازیگران اصلی «تعطیلات رویایی».

ثریا قاسمی، گوهر خیراندیش، رویا تیموریان، فرهاد آییش، پژمان جمشیدی، ویشکا آسایش، علی قربان زاده و میترا حجار در «دیوار به دیوار» ایفای نقش می‌کنند و مریم امیرجلالی، حدیث میرامینی، احسان کرمی، امیررضا دلاوری، رابعه مدنی و الیکا عبدالرزاقی، لیلی رشیدی، زهرا داوودنژاد، رحیم نوروزی و کمند امیرسلیمانی در «هیات مدیره».

از میان این بازیگران لیلی رشیدی، میترا حجار، علی قربانزاده و احسان کرمی از جمله بازیگران جوانی هستند که پس مدت‌ها دوری از تلویزیون، نوروز ۹۷ بار دیگر در قاب تلویزیون دیده خواهند شد. 

 

«پایتخت» امسال هم در غیبت مهران احمدی

«پایتخت» که قرار است نوروز ۹۷ از شبکه یک روی آنتن برود، امسال بدون شتابزدگی ساخته شد. این مجموعه در مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی است. محسن تنابنده با نقش نقی، ریما رامین‌فر با نقش هما، احمد مهرانفر با نقش ارسطو، علیرضا خمسه با نقش بابا پنجعلی بازیگران اصلی این سریال هستند و همچنان جای خالی مهران احمدی در نقش بهبود فریبا در این مجموعه احساس می‌شود. مهران احمدی که جزو محبوب‌ترین شخصیت‌های این مجموعه بود، از سری چهارم «پایتخت» با این مجموعه خداحافظی کرد.

این بازیگر پیش از این درباره‌ی علت خداحافظی‌اش به ایسنا گفته بود: من علاقه خاصی به تیم سیروس مقدم و پایتختی‌ها دارم و خیلی دوست داشتم با آنها همکاری کنم ولی بر عکس بعضی از همکاران، نمی‌توانم در چند پروژه و همزمان با هم بازی کنم. حضور در چند پروژه انرژی زیادی از بازیگر می‌گیرد؛ با توجه به این مطلب که سریال پایتخت لوکیشن‌های زیادی دارد و من نمی‌توانم هم در تهران و در شهرستان در یک زمان مشخص باشم.

با این حال مهران احمدی با کارگردانی «مصادره» ( با بازی رضا عطاران) و اکران نوروزی این فیلم، بار دیگر نوروز شادی را برای علاقمندانش رقم می‌زند.   

 

تکرار همکاری افسانه‌ بایگان و محمدرضا شریفی‌نیا پس از یک دهه

محمدرضا شریفی‌نیا، افسانه بایگان، محمود عزیزی، افسر اسدی، رضا یزدانی، علی صادقی و علی اوجی از بازیگران سریال نوروزی شبکه دو هستند.

محمدرضا شریفی‌نیا در نوروز ۱۳۸۷ هم در سریالی مناسبتی با عنوان «پیامک از دیار باقی» (به کارگردانی سیروس مقدم) ایفای نقش کرده بود و مدتی بود که در تلویزیون حاضر نشده بود. نکته جالب اینکه افسانه بایگان هم در همین سریال نوروزی ایفای نقش داشت و بار دیگر با محمدرضا شریفی‌نیا هم‌بازی می‌شود. بایگان در سریال نوروزی «روز حسرت» هم به کارگردانی سیروس مقدم بازی داشت که رمضان سال ۸۷ پخش شد. آخرین سریالی که از افسانه بایگان به ثبت رسیده، پریا به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده است که سال ۹۵ روی آنتن رفت.

اما دیگر بازیگر سریال «تعطیلات رویایی» علی صادقی است که نسبتا تجربه زیادی برای بازی در مجموعه‌های نوروزی داشته است. «ما فرشته نیستیم» نوروز سال ۹۳، «موج و صخره» نوروز ۹۰ و «زن بابا» نوروز ۸۹ از کارهای این بازیگر محسوب می‌شود.

 

«دیوار به دیوار» با علی‌ قربانزاده و میترا حجار در غیبت مهدی ژوله

اگرچه دیوار به دیوار هنوز به طور قطع سریال نوروزی شبکه سه اعلام نشده است اما اگر فرض را بر این امر بگذاریم، باید گوهر خیراندیش، رویا تیموریان، فرهاد آییش، پژمان جمشیدی، ویشکا آسایش و آزاده صمدی را بازیگران نوروزی بدانیم.

در فصل اول این سریال امیر مهدی ژوله هم به ایفای نقش پرداخته بود که در فصل دوم حضور ندارد و بازیگران دیگری به کار اضافه شده‌اند.

علی قربان‌زاده و میترا حجار به عنوان بازیگران جدید در این فصل به سریال سامان مقدم پیوسته و جلوی دوربین رفته‌اند.

قربان‌زاده که با سریال «داستان یک شهر» اصغر فرهادی وارد تلویزیون شد، در دیگر سریال سامان مقدم با عنوان «شمس‌العماره» ایفای نقش کرده و با فرهاد آییش همبازی بوده است. در «شمس‌العماره» رویا تمیوریان هم ایفای نقش داشت که اتفاقا حضور نسبتا قابل توجهی در سریال‌های مناسبتی داشته است.

از میترا حجار هم بازی در چند سریال محدود به ثبت رسیده است که آخرین آن «سرزمین کهن» است که هنوز امکان پخش از تلویزیون را نیافته است. البته بازگشت او پس از چند سال غیبت در سینما و تلویزیون ایران، با ایفای نقش در سریالی به نام «گمشده» بود که در نقشی کاملا متفاوت از آنچه پیشتر از او سراغ داشتیم مقابل دوربین رفت. 

گوهر خیراندیش سال ۸۸ با ایفای نقش در سریال اشک‌ها و لبخندها به کارگردانی حسن فتحی اولین سریال نوروزی‌اش را به ثبت رساند. او در این سریال در نقش «شمسی شال‌فروش» حاضر شد.
در نوروز ۱۳۸۸ از شبکه یک پخش شد. ما فرشته نیستیم فلورا سام در نوروز چهار سال قبل دیگر سریال نوروزی خیراندیش است.

حضور پررنگ مریم امیرجلالی و بازگشت لیلی رشیدی

شبکه پنج که سال گذشته سریالی برای پخش نوروزی نداشت، از ابتدای امسال چند سریال را در کنداکتور پخش خود قرار داده و قرار است دوباره سریال نوروزی پخش کند.

بازیگرانی نظیر ثریا قاسمی، مریم امیرجلالی، حدیث میرامینی، احسان کرمی، امیررضا دلاوری، رابعه مدنی و الیکا عبدالرزاقی، لیلی رشیدی، زهرا داوودنژاد، رحیم نوروزی و کمند امیرسلیمانی با سریال نوروزی شبکه تهران که «هیات مدیره» نام دارد به تلویزیون می‌آیند.

این سریال به کارگردانی مازیار میری یک کار آپارتمانی است که فضایی شیرین دارد و درباره موضوعات و چالش‌هایی است که ساکنان یک برج طی اتفاقاتی با آنها مواجه می‌شوند. با هیات مدیره‌ای که در این ساختمان توسط عده‌ای از خانم‌ها شکل می‌گیرد و اصلاحاتی که در مدیریت ساختمان اتفاق می‌افتد، داستان این سریال نیز پیش می‌رود و همان طور که از داستان برمی‌آید انتظار می‌رود خانم‌های بازیگر حضور فعال‌تری در این مجموعه داشته باشند.

مریم امیرجلالی از بازیگران «هیات مدیره»، از جمله بازیگرانی است که حضور پررنگی در سریال‌های نوروزی داشته است. از «نقطه‌چین» که نوروز 83 پخش شد تا «روزهای بد به‌در» نوروز 93، 10 سال را برای امیرجلالی رقم زده است که در بین آن نیز سریال‌های مناسبتی و نوروزی بسیاری را بازی کرده است. «ترش و شیرین» به کارگردانی رضا عطاران که در نوروز ۱۳۸۶ از شبکه سه پخش شد و «چاردیواری» ساخته سیروس مقدم در نوروز ۱۳۸۹ از دیگر کارهای این بازیگر هستند.

۱۵ قسمت از سریال هیات مدیره برای پخش در نوروز در حال آماده شدن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار