رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: فراخوان همایش تعلیم و تربیت در آموزه‌های رضوی منتشر شده است.
کد خبر: ۵۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸ 07 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید حسین مجتبوی در گفت‌وگو با تسنیم در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گرا است، به این معنی که دانشجویی که از روز نخست به این دانشگاه وارد می‌شود به دنبال استخدام در آموزش و پرورش است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی افزود: دانشجویان این دانشگاه از روز نخست حضور خود در دانشگاه برایشان حکم کارگزینی صادر می‌شود و دارای تعهد استخدامی هستند.

مجتبوی گفت: در حال حاضر در سراسر کشور 70 هزار دانشجو دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که هزار نفر این افراد را دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان تشکیل می‌دهند که 30 درصد از این افراد دارای مدرک کاردانی هستند که خود را برای مدرک کارشناسی آماده می‌کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی تاکید کرد: 70 درصد دانشجویان نیز کسانی هستند که از طریق کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان شده‌اند که در 16 رشته دانشگاهی به تحصیل می‌پردازند که به تمامی افراد کمک هزینه دانشجویی تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: باید این نکته را بگویم که تحصیل، مخارج و مکان اسکان این دانشجویان به صورت رایگان است که فرصت خوبی را برای دانشجویان زبده فراهم کرده‌ایم که بر همین اساس بالغ بر 100 دانشجو زبده دختر و پسر دارای رتبه زیر 300 در این دانشگاه فعالیت می‌کنند که حتی در بین دانشجویان فردی وجود دارد که رتبه کنکور وی 4 کشوری است و این نشان از ظرفیت‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر به دنبال رایزنی جهت جذب هیئت علمی دانشگاه هستیم که این امر از سوی پرتال جذب در حال انجام است و در سال جدید حدود 100 نفر از فارغ التحصیلان وارد و جذب دانشگاه می‌شوند و پس از گذراندن یک پروسه کوتاه مدت به عنوان هیئت علمی دانشگاه منصوب می‌شوند.

مجتبوی تصریح کرد: نکته‌ای که درباره دانشگاه فرهنگیان وجود دارد و بسیاری از افراد از آن مطلع نیستند این است که دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی دارای یک دانشگاه مرکزی و دو پردیس ویژه خواهران و برادران است که 4 مرکز تابعه در این دانشگاه وجود دارد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی ما برای سال تحصیلی آینده این است که بالغ بر 10 هزار دانشجو جذب دانشگاه می‌شوند که بنا بر پیش‌بینی وزارتخانه قرار است از این تعداد 5000 نفر افرادی باشند که دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند و قرار است که از طریق آزمون آموزش و پرورش جذب شوند و یک سال دوره آموزشی ببیند و سپس از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش شوند.

مجتبوی گفت: پنج هزار دانشجو معلم باقی مانده دیگر قرار است از طریق کنکور سراسری و در پردیس‌های 64 گانه دانشگاه و 97 مرکز دانشگاهی در رشته‌های موجود دانشگاهی جذب می‌شوند که در مجموع ما 10 هزار دانشجو داریم که نیمی از این افراد با مدرک لیسانس و مابقی با مدرک دیپلم جذب این دانشگاه می‌شوند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با‌ توجه به ظرفیتهای عظیمی که دارد همیشه به دنبال این بوده که بتواند جشنواره‌های کشوری را برگزار کند؛ با‌ توجه به اینکه همه ساله طرح جشنواره حیات طیبه در مشهد برگزار می‌شد اما برای امسال 10 استان نیز به دنبال میزبانی این جشنواره هستند اما اینکه خراسان رضوی بتواند میزبان این دوره باشد یا نباشد در روز‌های آینده مشخص می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با بیان اینکه سیاست دانشگاه فرهنگیان این است که به طور قطع باید جشنواره حیات طیبه در این دانشگاه چه در سطح استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار شود، گفت: نکته‌ای که در رابطه با جشنواره امسال حیات طیبه وجود دارد این است که این مسابقات به صورت استانی و در 10 استان برگزار شود اما برگزاری این جشنواره امسال به شکل متمرکز نیست.

مجتبوی تصریح کرد: قرار است که المپیاد ورزشی دانشجویان مرداد ماه در زنجان برگزار ‌شود که برای این مسابقات 10 نماینده از خراسان رضوی حضور پیدا می‌کنند که در همین راستا 170 دانشجو معلم دختر برای نخستین بار تحت عنوان دختران دانشجو معلم زیارت اولی‌ها به مشهد سفر کردند و در اردوگاه ثامن الحجج اسکان پیدا کردند که قرار است به صورت کشوری مهرماه این طرح برای پسران برگزار شود.

وی تصریح کرد: بنا بر برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال این هستیم که بتوانیم همایش ملی علمی، پژوهشی تعلیم و تربیت در آموزه‌های رضوی را با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار کنیم و در حال حاضر دبیرخانه جشنواره فعال شده و قرار است این همایش به مناسبت دهه کرامت در مهرماه در مشهد مقدس برگزار شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه ایام مبارک دهه کرامت در شهریور ماه است و در این ایام دانشگاه فرهنگیان تعطیل است مصوب شده که این همایش همزمان با سال تحصیلی و در فضای دانشگاه برگزار شود که به احتمال زیاد این همایش در 17 و 18 مهرماه برگزار و به تمام دانشگاه‌های کشور فراخوان این جشنواره ارسال شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار