رئیس آموزش و پرورش نمین گفت:‌ ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی در این شهرستان در سال جدید نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته حدود 5 درصد رشد داشته است و بیش از 5 هزار دانش‌آموز اول ابتدایی تا به حال ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۶۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 12 July 2015

محرم یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: وضعیت فعلی مدارس نمین در حال حاضر از نظر آبادانی رو به بهبود است و شاهد افتتاح یا بازسازی چندین مدرسه نیز در سطح منطقه بوده‌ایم.

وی افزود: در این زمینه چندین خیر مدرسه‌‌ساز نیز با آموزش و پرورش نمین همکاری کرده‌اند تا وضعیت آموزشی شهرستان بهبود یابد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان نمین یادآور شد: در کنار تاسیس و افتتاح سه آموزشگاه در یک سال گذشته که مستقیما از سوی آموزش و پرورش صورت گرفته است خیرین مدرسه‌ساز نیز بازسازی و تاسیس دو آموزشگاه را تقبل کرده‌اند.

یوسفی تصریح کرد: علاوه بر تاسیس و راه‌اندازی مدارس، اقدامات بازسازی نیز در سطح مدارس شهرستان نمین انجام شده است به طوری که در این زمینه در 11 آموزشگاه در دست اقدام برای ایزوگام شدن کامل و یا تعمیر و لکه‌گیری جزئی و همچنین پنج مدرسه با پیگیری و راه‌اندازی و استانداردسازی سیستم گرمایشی انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: مدارس نمین به طور کامل در سال تحصیلی 94-93 از حالت دوشیفته بودن خارج شد و همه مدارس در شهرستان نمین و روستاهای این شهرستان به حالت تک شیفته درآمد.

این مسئول گفت: پیشرفت تحصیلی یکی از شاخص‌هایی بوده که رتبه اول آن در سطح استان نصیب دانش‌آموزان شهرستان نمین شده است و در این زمینه باید از راهیابی هنرجویان فنی و حرفه‌ای به مرحله انتخابی کشوری، کسب مقام اول استانی بسیج دانشجویی در دهه فجر سال 93، کسب مقام اول استانی در قرائت قرآن و راهیابی به مسابقات کشوری و ... را نام برد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان نمین ادامه داد: افزایش تعداد دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی جدید یکی از مواردی است که نشان از امیدواری دوباره در سطح مدارس شهرستان نمین دارد.

یوسفی بیان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی در سال جدید نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته حدود 5 درصد رشد داشته است و بیش از 5 هزار دانش‌آموز اول ابتدایی تا به حال ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های کنکور و تقویتی که در سال‌های گذشته رو به فراموشی رفته بود امسال مجددا از 29 تیر ماه جاری از سر گرفته می‌شود و در سه شهر نمین، آبی‌بیگلو و عنبران مقدمات برگزاری این کلاس‌ها از سوی آموزش و پرورش فراهم می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان نمین یادآور شد: قرار است که بخشی از هزینه مدرسان این کلاس‌ها از سوی آموزش و پرورش پرداخت شود و کلاس‌ها نیز در ساختمان‌های تحت مالکیت آموزش و پرورش تشکیل یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار