معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از آغاز ثبت نام ۲۸ هزار کلاس اولی در قم از نیمه خردادماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۱۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 02 June 2018

به گزارش تابناک قم،مریم سادات پناهنده با اشاره به این مطلب که ثبت نام کلاس اولی‌ها از نیمه خردادماه آغاز می‌شود، گفت: کودکان متولد نیمه دوم سال ۹۰ و نیمه اول سال ۹۱ واجد شرایط برای ثبت نام کلاس اول هستند و ثبت نام این کودکان در مرحله پیش دبستانی ممنوع است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این کودکان بعد از ثبت نام به مراکز سنجش معرفی می‌شوند، ادامه داد: سنجش دانش آموزان کلاس اول از ۲۸ خرداد آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش و استان قم با اشاره به اینکه امسال دو پایگاه سنجش به مراکز اضافه شده که در دو شیفت صبح و بعد از ظهر پذیرای دانش آموزان هستند، افزود: از والدین تقاضا داریم تا حتما در نوبت‌هایی که برای آنها مشخص می‌شود به این مراکز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: امسال سامانه سناد طراحی شده است که ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی هنگامی نهایی می‌شود که نام آنها وارد این سامانه شود و تا هنگامی که سنجش انجام نشود نام دانش آموز وارد این سامانه نمی‌شود پس بر این اساس والدین نباید سنجش دانش آموزان خود را به تأخیر بیاندازند.

افزایش ۳ هزار نفری تعداد دانش آموزان کلاس اول در قم

پناهنده با اشاره به اینکه امسال طبق پیش بینی‌های صورت گرفته استان قم ۲۸ هزار کلاس اولی دارد، گفت: پیش بینی می‌کنیم این تعداد نسبت به سال گذشته ۳ هزار نفر افزایش داشته باشد.

وی درباره ثبت نام دیگر دانش آموزان پایه ابتدایی هم گفت: این دانش آموزان هم همزمان با اعلام نتایج امتحانات در خردادماه ثبت نام می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر این‌که هرگونه اخذ وجه از والدین دانش آموزان ممنوع است، ادامه داد: امسال همزمان با ثبت نام فرم شناسایی تخصص اولیا به آنها داده می‌شود تا با شناسایی نوع تخصص و مهارتی که والدین دارند و در صورت تمایل آنها از مهارت و تخصصشان در مدرسه استفاده شود.

وی در پایان از والدین تقاضا کرد شعار «نزدیکترین مدرسه؛ بهترین مدرسه» را مد نظر قرار داده و فرزندان خود را برای رفاه در رفت و آمد به موقع و سایر مسائل حتما در نزدیکترین مدرسه محدوده خانه خود ثبت نام کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار