معاون سیاسی فرمانداری کرمانشاه گفت: اجازه فعالیت به دلالان ارز و صدور ویزا در حاشیه کنسولگری عراق را در آستانه ایام اربعین نخواهیم داد.
کد خبر: ۶۶۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 30 September 2018

به گزارش تابناک، سیروس خانی در نشست ستاد اربعین شهرستان کرمانشاه که امروز (8 مهر) برگزار شد، از آمادگی شهرستان برای میزبانی زوار اربعین خبر داد و اظهار کرد: تمام دستگاه‌های مربوطه باید شرایط و امکانات مورد نیاز برای پذیرایی از زوار اربعین را فراهم کنند.

وی از نیروهای انتظامی، پلس راه، دستگاه‌های امدادی، اورژانس، هلال احمر و ... خواست پای کار باشند و افزود: باید همه امکانات اقامتی برای میزبانی از زوار اربعین فراهم شود.

معاون سیاسی فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه در ایام اربعین هیچ فعالیت غیرمرتبطی نباید در حاشیه کنسولگری عراق در کرمانشاه رخ دهد، یادآوری کرد: ارتباط کنسولگری صرفا با سازمان حج و زیارت و از طریق شرکت‌های مربوطه است و اجازه فعالیت دلالان در زمینه صدور ویزا در اطراف کنسولگری را نمی‌دهیم.

به گفته خانی، اجازه پرسه زدن دلالان ارز و خرید و فروش دلار نیز در حاشیه کنسول‌گری داده نخواهد شد.

وی برپایی هرگونه موکب در نزدیکی کنسولگری را نیز ممنوع دانست.

معاون سیاسی فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه در داخل شهر نیز نیازی به برپایی موکب‌ها نیست، خاطرنشان کرد: 90 درصد زائرین از طریق کمربندی از شهر ما عبور کرده و وارد مرکز شهر نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه برپایی موکب‌ها باید درکمربندی و حاشیه بزرگراه‌ها باشد، خاطرنشان کرد: موکب‌ها می‌توانند از پلیس راه بیستون تا مسیر اسلام‌آبادغرب برپا شوند.

خانی برپایی موکب در ورودی ماهیدشت، داخل این شهر و کمی بعد از خروجی آن را نیز ممنوع اعلام کرد و گفت: دلیل این تصمیم ترافیک زیادی است که به دلیل برپایی موکب‌ها ایجاد می شود.

معاون سیاسی فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه فقط موکب‌هایی که قوی و توانمند هستند باید پای کار بیایند، تاکید کرد: به دلیل مقابله با مسائل بیوتروریسم و رعایت بهداشت مواد غذایی که موکب‌ها ارائه می‌دهند، نظارت بهداشتی مستمر بر فعالیت آنها صورت می‌گیرد.

به گفته این مسئول، صرفا به موکب‌های شناسنامه‌دار اجازه فعالیت داده می‌شود.

وی بر لزوم تامین آب، برق و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز موکب‌ها هم تاکید کرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار