فرمانده مرزبانی خوزستان:
فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: حدود ۹۰۰ زائر اربعین حسینی به دلیل اخذ ویزا از دفاتر تایید نشده به استان های خود برگشت داده شدند
کد خبر: ۶۷۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲ 24 October 2018

سردار عبدالله نظرپور در جلسه مشترک فرمانده مرزبانی ناجا با طرف عراقی در مرز چذابه اظهار کرد: با توجه به تدابیر فرماندهی مرزبانی ناجا تمام برنامه ریزی های مدنظر برای اربعین در حوزه امنیت مرزها، تقویت مرزها یا هماهنگی و تعامل با مسئولان درون استان و مرزبانی عراق انجام و تمام پیش بینی های چند لایه ای در تأمین امنیت مرز صورت گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون آرامش و آسایش توأم با امنیت روحی و روانی زائران در مرزهای شلمچه و چذابه را شاهد هستیم.

فرمانده مرزبانی خوزستان تصریح کرد: حسن همکاری برادران عراقی در پذیرش زائران و هماهنگی و تعامل نسبت به سال های گذشته خیلی بهتر و با انجام ملاقات های روزانه مشکلات و مسائل مرز بلافاصله رفع می شود.

سردار نظرپور بیان کرد: هماهنگی های درون استانی نیز به نحو مطلوب انجام و مرزبانی طرف مقابل هم با حُسن نظر و پیگیری مسئولیت های خود را به خوبی عملیاتی کردند؛ در مرز چذابه با همت استاندار خوزستان و مسئولان، موکب ها از نقطه صفر مرزی به سه کیلومتر عقب تر از نقطه صفر مرزی منتقل شدند.

وی ادامه داد: تمام موکب ها، زیرساخت ها و پارکینگ ها در عقب مرز احداث شده و اکنون به ندرت فرد بدون گذرنامه و ویزا به مرز ورود پیدا می کند.

فرمانده مرزبانی خوزستان با بیان اینکه یکی از مشکلات عدم اخذ ویزاها از دفاتر تأیید شده است، گفت: حدود ۹۰۰ زائر اربعین حسینی به دلیل اخذ ویزا از دفاتر تایید نشده به استان های خود برگشت داده شدند.

سردار نظرپور عنوان کرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده که ویزا در مراکز گذرنامه صادر می شود و قطعا روند اخذ ویزاهای رسمی مورد تأیید شده از سوی زائران بیشتر تقویت می شود.

سرهنگ نقیب فاطمی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: امسال با تدابیر اتخاذ شده و هدایت های مرزبانی کارهای خوبی انجام و خدمات رسانی به زائران نیز به خوبی ارائه می شود.

وی افزود: مدیریت موارد بدون ویزا در مرز چذابه نیست و این موضوع را باید در شهرستان ها و استان ها به صورت مجزا مورد بررسی قرار داد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به اجرای طرح جامع اربعین چذابه یادآور شد: با تدابیر اتخاذ شده اکنون مواکب به فاصله سه کیلومتر از نقطه صفر مرزی منتقل و لایه امنیتی خوبی ایجاد شده است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار