جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: افزون بر 11 مجموعه وابسته به سپاه پاسداران کشور در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران هستند.
کد خبر: ۶۷۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 26 October 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ جمال شاکرمی اظهار داشت: بسیج ریاست جمهوری، سپاه استان های لرستان و سمنان، قرارگاه خاتم، هیات رزمندگان اسلام نجف آباد، تیپ 21 زرهی از تیپ های نیروی زمینی سپاه و ... همگام و همپای سپاه استان ایلام به زائران در حوزه های مختلف خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: سپاه با تمام ظرفیت و توان خود در حوزه های زیرساخت (ساخت پل موقت )، ترابری ، بهداشت و درمان، مبارزه با بیوتروریسم، تغذیه و اسکان و امنیت پایدار در کنار سایر نیروهای نظامی و امنیتی در خدمت زائران است.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام در خصوص حمل و نقل و ترابری زائران یادآور شد: شرکت جوان سیر ایثار در حوزه ترابری با بکارگیری یک هزار دستگاه اتوبوس برون شهری وظیفه حمل و نقل زائران را از مقصد به مبدا با نرخ مصوب از پیش تعیین شده بر عهده دارد.

شاکرمی گفت: سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، یک بیمارستان صحرایی با تمام امکانات لازم جهت مقابله با بیو تروریسم در حوزه بهداشت و درمان برپا کرده و در امر نظارت بر بهداشت و سلامت زائران با استفاده از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی، توزیع اقلام پزشکی و درمانی با همکاری درمانگاه بقیه الله و ایجاد پست های بهداشتی و درمانی مشارکت دارد.

وی در خصوص اسکان زائران گفت: شبانه روز 10 هزار نفر با همکاری سپاه سمنان در سوله ها و حسینیه سپاه واقع در جوار پایانه مرزی و سالن های شهر مهران اسکان داده می شوند که البته این اماکن ظرفیت پذیرش زائر تا 15 هزار نفر را دارند.

شاکرمی افزود: حسینیه سپاه که در کنار قرارگاه سپاه در نزدیکی پایانه مرزی واقع شده نیز با مفروش شدن به یک هزار متر موکت پذیرای زائران است، همچنین در مواقع اضطراری از ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج مساجد نیز بهره گیری می شود.

وی در مورد تغذیه زائران یادآور شد: با همکاری مجموعه های وابسته به سپاه همچون قرارگاه خاتم خدمات رسانی سپاه به زائران گسترش یافته است و آشپزخانه قرارگاه خاتم ظرفیت تهیه و پخت غذا تا میزان 25 هزار پرس غذا در روز را دارد.

وی در مورد امنیت اضافه کرد: سپاه با استفاده از نیروهای مردمی در تامین امنیت زائران با دیگر دستگاه های نظامی و امنیتی مشارکت دارد، همچنین گردان هایی از بسیج شهرستان ها نیز در مسیرهای تردد زائران به سمت مهران استقرار یافته اند.

شاکرمی گفت: گروه های فنی تخصصی سپاه استان ایلام و ملایر در محل های مورد نیاز در کمتر از یک هفته اقدام به احداث پل های موقت برای تسهیل در عبور و مرور خودورهای حامل زائران کرده اند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار