استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: صدها تاجر و بازرگان از نقاط مختلف کشور با حضور در این مرز، مهران را به عنوان دروازه تجاری ایران به عراق تبدیل کرده اند.
کد خبر: ۶۷۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 29 October 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: سالانه بیش از 1.5 میلیارد دلار کالای ایرانی از مرز مهران به عراق صادر می شود و روزانه شاهد تردد 600 کامیون کالای ترانزیتی از مرز مهران هستیم.

وی افزود: صدها تاجر و بازرگان از نقاط مختلف کشور با حضور در این مرز، مهران را به عنوان دروازه تجاری ایران به عراق تبدیل کرده اند.

سلیمانی دشتکی خواستار اتصال استان ایلام از سمت اسلام آباد به راه آهن سراسری شد و گفت: با اتصال این راه آهن به مهران می توان آن را تا کربلا و نجف برای انتقال سریع و امن زائران امتداد داد.

به گفته وی ایلام میعاد گاه شهدای دوران دفاع مقدس بوده و امروز نیز میلیون ها زائر عتبات عالیات از مرز بین المللی مهران به کربلای معلی سفر می کنند.

وی با قدردانی از تلاش ها و برنامه های ارگان های زیرمجموعه راه و شهرسازی در استان ایلام و به ویژه مرز مهران گفت: هم اکنون بهسازی مسیرهای ارتباطی از پنج نقطه به مرز مهران در حال انجام است.

استاندار ایلام توضیح داد: جاده ایلام - ملکشاهی- ترشابه - مهران از جمله مسیرهای اصلی است که چهار کیلومتر از این مسیر اصلاح و به جاده اصلی تبدیل شده است و در صدد چهاربانده کردن مسیر هستیم.

وی افزود: همچنین جاده مهران - دهلران - اندیشمک برای تبدیل به چهاربانده شدن به منقاصه رفته که امید است با توجه ویژه وزارت راه هرچه زودتر این طرح نیز چهاربانده شود.

وی در مورد راه اندازی تونل کبیرکوه هم گفت: این طرح به عنوان یک پروژه مهم راهسازی استان تا پایان امسال بازگشایی می شود و هرچند باید عملیات لاینیگ و تهویه و روشنایی آن در سال آینده به طور جدی پییگری شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار