عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: اقتصاد مقاومتی در تلاش است تا با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت اقتصادی کشور به پویایی، درون‌زایی و برون‌گرایی اقتصاد ایران کمک کند.
کد خبر: ۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳ 22 February 2015

به گزارش تابناک اصفهان سید محمد حسین میر محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، به مناسبت نخستین سالگرد ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به دستگاه‌های اجرایی و همه بخش‌های اقتصادی کشور در تبیین ارکان اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مقاوم‌سازی اقتصاد، بهره‌برداری از همه ظرفیت‌های دولتی و مردمی، حمایت از تولید ملی، مدیریت منابع ارزی و مدیریت مصرف ازجمله کلید واژه‌های اقتصاد مقاومتی شناخته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنی انزوای اقتصادی نیست، افزود: اقتصاد مقاومتی زمینه شکوفایی اقتصادی کشور را در زمان تنگناهای اقتصادی ازجمله تحریم‌ها فراهم می‌کند و به همین دلیل نیز لازم است همه دانشگاهیان کشور با دقت تمام به جنبه‌های مختلف این اقتصاد دقت کرده و ابعاد مختلف و گسترده آن را در محیط‌های آکادمیک تبیین کنند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در خصوص نتایج استقرار اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف کشور گفت: این مدل اقتصادی نه‌تنها تأثیر حربه‌های دشمن برای استفاده از تحریم‌های ظالمانه را خنثی می‌کند بلکه زمینه بروز دشمنی‌های اقتصادی کشورهای مستکبر جهانی علیه ایران را نیز به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تلاش‌های دولت در تثبیت اقتصاد مقاومتی در یک سال گذشته را خوب اما ناکافی دانست و ادامه داد: مردمی کردن اقتصاد از طریق اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و کاهش وابستگی بودجه جاری کشور به نفت ازجمله الزامات استقرار اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف کشور است .

وی با اشاره به ارتباط مستقیم مدیریت مصرف و اقتصاد مقاومتی با یکدیگر خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان آحاد جامعه باید به سمت استفاده از اجناس و کالاهای ساخت داخل روی بیاورند چراکه پرهیز از اسراف و رعایت تعادل ازجمله موارد مهمی است که همه مردم باید در عرصه‌های مختلف زندگی موردتوجه ویژه قرار دهند.

میر محمدی با رد این فرضیه تطابق اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در تلاش است تا با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت اقتصادی کشور به پویایی و برون‌گرایی اقتصاد ایران کمک کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار