عضو کمیسیون آموزش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
سعیدی گفت: در حادثه مدرسه زاهدان و دانشگاه علوم و تحقیقات ضعف نظارتی مدیران مشهود است.
کد خبر: ۶۹۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴ 29 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره پیگیری موضوع آتش سوزی مدرسه زاهدان و حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات اظهار کرد: برای پیگیری آتش سوزی مدرسه غیر دولتی زاهدان با آقای میرزاده موضوع را بررسی کردیم که بر اساس بررسی‌های انجام شده ضعف نظارتی بر مدرسه عامل این حادثه بوده است.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که طی این روزها در مدرسه و دانشگاه ما رخ داده است همواره به دلیل ضعف نظارتی مسئولان مربوطه بوده است به همین دلیل این موضوعات فردا در کمیسیون آموزش با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد بررسی می‌شود.

سعیدی اظهار کرد: در حادثه زاهدان غیر استاندارد بودن مدرسه و نبود نظارت بر عملکرد آن عامل این حادثه بوده است که باید مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات هم بنا بر بررسی‌ها انجام شده خودرو معاینه فنی نداشته است که این موضوع ضعف نظارت بر عملکرد  دانشگاه را نشان می‌دهد که باعث فوت 9 دانشجو و یکی از اولیای آنها شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در دانشگاه آزاد تغییر و تحولاتی رخ دهد تصریح کرد: در این دانشگاه نیازمند اهرم‌های نظارتی بیشتری هستیم تا عملکرد آنها بیش از پیش مورد توجه باشد .

سعیدی بیان کرد: در هر دو حادثه مدرسه زاهدان و دانشگاه علوم و تحقیقات مسئولان باید فردا در کمیسیون آموزش پاسخگو باشند و ضرورت عذرخواهی و حتی برکناری مسئولان مربوطه برای تسکین بازماندگان این حوادث ضروری به نظر می‌رسد.

برچسب ها: علوم و تحقیقات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار