به گزارش  تسنیم، رئیس سازمان امنیت استرالیا روز جمعه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، رئیس سازمان امنیت استرالیا، اعضای هیات همراه خود را به دکتر ظریف معرفی کرد، ولی یکی از خانم ها که از پروتکل های ملاقات با دیپلمات های ایرانی بی خبر بود، دست خود را به سوی وزیر خارجه کشورمان دراز کرد که ظریف نیز به سرعت هر دو دست خود را به نشانه احترام روی سینه گذاشته و با متانت به زبان انگلیسی با وی احوالپرسی کرد.

ظریف پیش از این با خانم کانگ کیونگ هوا همتای کره ای خود در مونیخ دیدار کرده بود.

روابط اقتصادی و تجاری میان تهران و سئول، مهترین مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله شرایط شبه جزیره کره، برجام و سایر مسائل مورد علاقه از دیگر محورهای تبادل نظر در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز دیدار و در خصوص آخرین تحولات برجام، مسائل منطقه ای و دیگر مسائل مورد  علاقه گفتگو و تبادل نظر کرده بود.

بیش از یکصد تن از مقامات و شخصیت های سیاسی، امنیتی و بین المللی اعم از روسای کشورها، وزرای خارجه، دفاع و برخی مقامات سازمان های بین المللی در نشست امسال حضور دارند.