صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی یزد:
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با اشاره به لزوم حمایت از صنایع کوچک و تقویت بنیه‌های تولید و تجارت در یزد گفت: حل اشتغال منطقه در گرو حمایت از صنایع کوچک است.
کد خبر: ۷۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 09 August 2015
به گزارش تابناک یزد،ذبیح الله زارع  با بیان اینکه با تکمیل پروژه های نیمه تمام، موضوع ایجاد اشتغال استان و استان های همجوار نیز حل خواهد شد، اظهار داشت: صنایع کوچک دارای تعریف و شاخص‌ متفاوتی در هر کشور و منطقه هستند و این شاخص ها بر اساس میزان تولید، صادرات، ایجاد اشتغال و کارآفرینی و ... مشخص می شود که در کشور ما ظرفیت اشتغال مبنای معرفی صنایع کوچک است.

وی با بیان اینکه واحدهای زیر ۵۰ نفر نیروی کار در ردیف صنایع کوچک قرار می گیرند، عنوان کرد: بنابراین ۹۵ درصد از صنایع استان نیز در ردیف صنایع کوچک هستند که استخوان بندی اقتصاد و صنعت استان را تشکیل می دهند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی یزد اضافه کرد: استان یزد دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال است که ۹۴۵ واحد از صنایع کوچک استان در حال حاضر در شهرکهای صنعتی و نواحی صنعتی زیر مجموعه شرکت شهرک ها مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه عمده صنایع کوچک استان در زمینه صنایع نساجی، شیمیایی، فلزی و سلولزی فعالیت دارند، گفت: ایجاد اشتغال واحدهای دارای پروانه در سطح استان به طور مستقیم ۳۲ هزار نفر است که طبیعتا برابر با همین مقدار نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

زارع با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط در کل کشور میزان ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است، افزود: استان یزد نیز با وجود مشکلات متعددی که بر سر راه صنعت و تولید دارد خوشبختانه در این زمینه عملکرد خوبی داشته و موفق بوده است.

وی تعداد واحدهای غیر فعال از صنایع کوچک در استان را ۹۳ واحد برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه ۱۰ درصد از واحدهای استان یزد که پروانه بهره‌برداری و مجوز فعالیت گرفتند و حتی تولید هم داشتند به دلیل بروز برخی مشکلات به تعطیلی کشیده شدند و از ادامه کار بازماندند که این میزان در سطح کشور ۱۸ درصد است.

این مقام مسئول ادامه داد: در کل، دو هزار و ۵۰۰ قرارداد با متقاضیان منعقد شده که از این میزان تنها ۹۴۵ واحد فعال شده و موفق به دریافت پروانه شده اند و مابقی واحدها در مرحله سوله سازی، دیوار کشی و نصب ماشین آلات هستند یا تنها به دریافت زمین اکتفا کرده و کار را نیمه تمام گذاشته اند.

زارع با بیان اینکه اگر تمامی این واحدها به هر شکلی فعال شوند کل اشتغال منطقه حل خواهد شد بیان داشت: با راه اندازی این واحدها مشکل بیکاری در سطح منطقه ریشه کن می شود.

وی ادامه داد: برای تکمیل و راه اندازی یک هزار و ۵۵۵ واحد باقیمانده به بیش از هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار