کد خبر: ۷۶۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ 27 July 2019
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز افق با هدف پررنگ کردن نقش بقاع متبرکه در حل معضلات اجتماعی و بهره‌گیری از کارشناسان و روانشناسان اجتماعی افتتاح شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام قاسم مومنی‌ شاد با اشاره به افتتاح مرکز افق در امامزاده مختار گفت: در مرکز افق معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی احصاء و برنامه‌ریزی مناسب توسط کارشناسان  این مرکز جهت رفع  آنها صورت خواهد گرفت.
وی یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی مرکز افق در بقاع متبرکه را ترویج مباحث فرهنگی و قرآنی و تعامل و برنامه‌ریزی مناسب با نهادهای فرهنگی‌، هیات‌های  مذهبی، فعالان فرهنگی و سوق دادن برنامه‌ها به بقعه متبرکه امامزاده مختار( ع) عنوان کرد.
وی تصریح کرد: طرح افق متشکل از واحدهای فرهنگی، اجتماعی و قرآنی است که در واحد اجتماعی معضلات پیرامون مانند طلاق، فقر و سایر مشکلات احصاء و به هیات امنا اعلام می‌شود تا برنامه‌ریزی لازم برای حل آن صورت گیرد.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه  استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: واحد فرهنگی در این طرح وظیفه تعامل با دستگاه‌های فرهنگی و هیات‌های مذهبی شهرستان‌ها و استان در برنامه‌های مصوب شده را بر عهده دارد، ضمن اینکه واحد قرآنی که از مسوول و کارشناس خبره قرآنی تشکیل شده ترویج مباحث قرآن و محافل انس با قرآن را انجام می‌دهد.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه  استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مرکز افق در بقعه امام‌زاده مختار زیر نظر هیات امناء و با نظارت اوقاف فعالیت خود را آغاز کرده، گفت: این مرکز ۸ نفر کادر شامل مدیر ، سه زیر مجموعه مدیر مرکز در حوزه های اجتماعی ،فرهنگی و قرآنی دارد.
 
وی افزود: در حوزه اجتماعی یک مسئول اجتماعی و دو کارشناس اجتماعی  در حوزه فرهنگی یک مسئول و یک کارشناس فرهنگی و در حوزه قرآنی یک مسئول و یک کارشناس قرآنی فعالیت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار