کد خبر: ۸۰۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 17 December 2019

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: روزانه هزار و ۵۰۰ تن ‍پرتقال و نارنگی به ارزش هر کیلوگرم پنج هزار تومان از واحد‌های بسته بندی و ذخیره سازی مرکبات استان به خارج  از  کشور صادر می‌شود.
حسن مولایی افزود: ۳۰ هزار تن پرتقال و نارنگی مازندران تاکنون به کشور‌های هندوستان، عراق، روسیه، آذربایجان، ترکمنستان، اکراین و گرجستان صادرشد.
او با اشاره به ادامه برداشت مرکبات در باغ‌های استان، گفت: تاکنون ۷۵ درصد پرتقال و ۸۰ تا ۸۵ درصد نارنگی از باغ‌های مرکبات استان برداشت شد.
حسن مولایی افزود:هر کیلوگرم پرتقال روی درخت هزار و ۴۰۰ تا هزار و ۶۰۰ و هر کیلو نارنگی هزار و ۵۰۰ تومان هم اکنون از باغداران خریداری می‌شود.
معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران به پیش بینی برداشت ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تن مرکبات امسال در باغ‌های استان اشاره کرد وافزود: از این میزان ۷۵۰ هزارتن نارنگی و یک ملیون ۷۵۰ هزار تن پرتقال است.
او به باغداران توصیه کرد تا ۱۵ دی قبل از افزایش سرما و براساس توصیه های هواشناسی پرتقال‌ها را برداشت کنند.
مولایی با بیان اینکه سطح باغ‌های مرکبات استان ۱۱۵ هزار هکتار است که ۳۰ هزار هکتار آن به باغ نارنگی اختصاص دارد،گفت: بیشترین باغ مرکبات استان در شهر‌های مناطق شرقی و مرکزی شامل ساری، میاندورود، نکا، قائمشهر و بابل پرورش داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار