کد خبر: ۸۱۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ 22 January 2020

فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: طی هفته جاری سه محموله گاز وارد این شهرستان شده و یک محموله گاز نیز امروز بنا به تدبیر استاندار وارد چرخه توزیع شهرستان شد تا مشکل شهروندان سیلزده در این زمینه برطرف شود.

ضیاء الحق هاشمزهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا قبل از وقوع سیل در جنوب سیستان و بلوچستان هیچ‌گونه مشکلی برای تامین گاز مایع نداشتیم و به خوبی این موضوع مدیریت شد اما متاسفانه بعد از سیل و آسیب به محورهای ارتباطی دچار مشکلاتی برای تامین گاز در این شهرستان شدیم.

وی گفت: بخش اعظمی از گاز منطقه از پالایشگاه بندرعباس تامین می‌شود که در این حوزه نیز بارندگی و سیل مشکلاتی را بوجود آورد و تامین گاز که از طریق تانکر و کشنده به شهرستان‌های کنارک، چابهار، سرباز و نیکشهر ارسال می‌شد، دچار مشکل و کمبود شد.

فرماندار نیکشهر بیان کرد: همچنین در این مدت خیلی از خیران در سطح شهرستان اقدام به راه‌اندازی آشپزخانه و موکب جهت خدمات‌رسانی به سیل زدگان کردند که این امر نیازمند تامین گاز بود و مجبور بودیم از ظرفیت شهر برای این حوزه‌ها استفاده کنیم و به همین علت حدود هشت روزی مجموعه این مشکلات باعث شد تا تامین گاز با مشکل مواجه شود.

وی افزود: همچنین بسیاری از محورهای روستایی که براثر سیل راه ارتباطی آنها بسته شده بود هم‌اینک بازگشایی شده و  برای دریافت گاز مراجعه کرده‌اند که این امر باعث ایجاد ازدحام در صفوف گاز شده است.

هاشمزهی ادامه داد: اما این اطمینان را به شهروندان می‌دهیم که بنابر قول مساعد مدیر منطقه نفتی چابهار و شرکت گاز طی روزهای آینده وضعیت تامین گاز مایع به حالت سابق بازگشته و شهروندان در حوزه نیکشهر برای تامین گاز مشکلی نخواهند داشت.

وی گفت: در نیکشهر تنها یک مرکز تامین گاز داریم که به تنهایی نمی‌تواند جغرافیای به این وسعت را پوشش دهد اما در آینده با اضافه کردن ۲ تا سه مرکز  در این شهرستان که مجوزهای آن نیز گرفته شده به طور کلی بحث کمبود گاز برای همیشه به پایان خواهد رسید.

فرماندار نیکشهر ادامه داد: مجموعه فرمانداری، مدیریت بحران و همه دستگاه‌ها پای کار هستند تا مشکلات هرچه سریعتر برطرف شود.

وی اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌ها و وقوع سیل همه مسوولان پای کار آمده‌اند تا وضعیت امداد، خدمات رسانی و کاهش آسیب مدیریت شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار