اخطار سازمان هواشناسی
یازمان هواشناسی پیش‌بینی نمود سامانه بارشی جدید از اواخر فردا پنجشنبه وارد این استان می‌شود و بارش‌های متوسط تا سنگین باران را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۱۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ 22 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان منطقه اثر این سامانه اغلب نواحی مرکزی و غرب استان خواهد بود اما در ارتفاعات غربی زاهدان، خاش، ایرانشهر، فنوج، نیکشهر، قصرقند، کنارک، مناطق شمال و غرب چابهار و مناطق غربی دریای عمان نیز بارش‌های قابل توجهی رخ خواهد دارد.

بر پایه اخطاریه شماره 22 سازمان هواشناسی انتظار می‌رود برای شهرستان دلگان و منطقه بزمان بین ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر و برای ارتفاعات غربی استان بین ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر باران ببارد.

در این اخطاریه سازمان هواشناسی توصیه کرده شهروندان از اسکان در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند و جوانب احتیاط را در رانندگی مدنظر قرار دهند.

همچنین بنا بر پیش‌بینی به دلیل سرمای هوا و احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی، محورهای مواصلاتی این مناطق مه گرفته و لغزنده پیش‌بینی می‌شود.

طبق این اخطاریه به طور کلی پیامد این سامانه لغزندگی جاده‌های کوهستانی، جاری شدن رواناب، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی و احتمال ورود سیلاب از هلیل رود به سمت جازموریان است.

همچنین طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی علاوه بر بارش باران در مناطق ذکر شده، دریای عمان نیز مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
RFmVbxvfrnAOEuGd
|
Russian Federation
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
تو رو خدا نگذارید مردم سختی بکشند
CrzmTLgEa
|
Russian Federation
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
علی برکت الله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار