معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در آئین پایانی جشنواره منطقه ای فیلم آسوریک گفت: سینمای کشور در چند دهه گذشته با نشان دادن چهره غیرواقعی از منطقه به این استان پهناور و مردم خوب و خونگرمش بدهکار است.
کد خبر: ۸۱۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ 23 January 2020

به گزارش تابناک، علی زینی وند گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های زیبا و گنج‌های نهان است و در مقابل سینماگران ما چهره‌ای خشن، غیرواقعی و یا بخش کوچکی از واقعیات این استان را به نمایش درآورده‌اند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان بخاطر اینکه مرزهای طولانی با ۲ کشور پر مساله‌ دارد، بخشی از چهره این استان را خشن کرده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسائل در این استان باید ریز بینانه دیده شود و سینماگران ظرفیت‌های فرهنگی و تنوع قومی و قبیله‌ای را در آثار خود لحاظ کنند.

وی تصریح کرد: از فرهنگ عمیق، آداب و رسوم، زیبایی‌های سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب و عشایر این استان که به جرات در هیچ جای دنیا نیستند فیلم تهیه شود.

زینی‌وند گفت: یکی از اقداماتی که نهادهای سینمایی و فرهنگی می‌توانند با انجام آن بدهی‌های خود را به این مردم خونگرم ادا کنند این است که این‌گونه جشنواره‌ها تداوم داشته باشد.

بنا براین گزارش، فیلم‌های کوتاه «جونده »، «دابُر» و «نهایت راحتی» منتخب سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران است که در روز اول جشنواره آسوریک نمایش داده شدند.

فیلم‌های کوتاه «فیلمرغ»، «مکان‌ها»، «یکدیگر» و «عزیز» ۴ اثر منتخب دیگر از سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران است که در روز دوم شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه سینمای جوان اکران شد.

همچنین ۳ فیلم کوتاه «آنترال»، «ویژگی گم شده» و «برادری» نیز از منتخبان سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران است که در سومین روز جشنواره آسوریک نمایش داده شد.

شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان « آسوریک » از تاریخ ۹ الی ۱۲ دی به مدت چهار روز در استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان با حضور استان‌های( خراسان شمالی، سمنان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، تهران و سیستان و بلوچستان) توسط انجمن سینمای جوانان ایران دفتر زاهدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار