شهردار زاهدان گفت: زیرساخت‌های شهر زاهدان پیشرفتی متناسب با جمعیت نداشته و ساکن بودن حدود ۴۴ درصد از این جمعیت در حاشیه ی و بافت های ناکارآمد شهر مزید بر علت شده و هزینه های بسیاری را به شهرداری تحمیل کرده است.
کد خبر: ۸۱۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 26 January 2020

عبدالقادر پربار، شهردار زاهدان افزود: رشد جمعیت کشور طی ۴۰ سال دو نیم برابر بوده در حالی که در همین مدت جمعیت زاهدان حدود شش و نیم برابر افزایش یافته است.

شهردار زاهدان در ادامه گفت: وضعیت خاص زاهدان مشکلاتی را در ابعاد مختلف شهری ایجاد کرده که در این میان عدم تناسب رشد سریع جمعیت آن با زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه در ابعاد اقتصادی طی سال‌های گذشته مشکلات عدیده‌ای را برای شهر بوجود آورده که حل آن‌ها بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر است.

وی اظهار کرد: در ابتدا شروع به کار مدیریت جدید شهری سرانه درآمدی در زاهدان به ازا هر نفر کمتر از دویست هزار تومان در سال بوده که در همان زمان این سرانه در شهری مانند مشهد حدود۳ میلیون تومان یعنی ۱۲ تا۱۵ برابر زاهدان بوده اما با تلاش‌هایی که صورت گرفت در همین مدت کوتاه سرانه ی درآمدی در زاهدان را به حدود ۷۰۰ هزار تومان رساندیم و با توجه به اینکه منبع عظیم درآمد شهرداری متکی به مردم است لذا تفاوت و نحوه ی ارائه ی خدمات در همین مقایسه مشخص خواهد شد.

پربار با انتقاد از همسو نبودن برخی از ادارات و دستگاه‌های متولی در امور شهر با شهرداری گفت: متولی امور شهر فقط شهرداری نیست بلکه دستگاه‌هایی همچون اداره ی برق، گاز، آب و فاضلاب، راه و شهرسازی و... هم در اجرا امور شهر دخیل هستند و با توجه به وظایفی که دارند باید در این مسیر همراه ما باشند و می توان گفت که بیش از ۵۰ درصد امور مرتبط با شهر باید توسط دولت پوشش داده شود اما متاسفانه تمامی معضلات شهر به شهرداری نسبت داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار این عدم همکاری؛ موضوع بدهکاری نهادها و ارگانهای مختلف به شهرداری نیز مزید بر علت شده به طوری که در این میان دستگاه‌های دولتی به عنوان بزرگترین بدهکاران به شهرداری مطرح هستند که تاکنون جهت پرداخت حق و حقوق شهرداری همکاری شایسته ای نداشته‌د و از این رهگذر مشکلات زیادی متوجه شهرداری شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار