در پی شلیک مجدد گلوله از سوی مرزهای هند به مناطق مرزی پاکستان، کاردار سفارت این کشور در اسلام آباد به وزارت خارجه احضار شد.
کد خبر: ۸۱۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 26 January 2020

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.آر.وای نیوز، وزارت خارجه پاکستان در اعتراض به شلیک های بی دلیل از سوی مرز هند به شهرهای مرزی پاکستان بار دیگر کاردار سفارت هند را احضار کرد.

اسلام آباد مراتب اعتراض شدید خود را به دلیل عدم کنترل دولت دهلی نو بر نظامیان خود اعلام کرده و از هند خواست به تنش های مرزی خاتمه دهد.

طبق اعلام سخنگوی وزارت خارجه پاکستان حمله روز گذشته نظامیان هندی به سوی مرزهای پاکستان باعث زخمی شدن یک شهروند پاکستانی شده است.

«عایشه فاروقی» در این خصوص گفت: در صورتی که این حملات قطع نشود منطقه با مشکلات بسیار حادی مواجه خواهد شد و پاکستان نیز از مقابله به مثل اجتناب نخواهد کرد.

تنش در مرز هند و پاکستان و به خصوص در نقاط شمالی آن که منتهی به کشمیر است همواره وجود داشته ولی از زمان آغاز دور دوم حکومت مودی این تنش های افزایش یافته است.

لغو خودمختاری کشمیر از سوی هند که به نوعی زیرپا گذاشتن معاهده شملا بود خشم پاکستان را در پی داشته است و روز گذشته عمران خان تأکید کرد: اگر هند نخواهد مساله کشمیر را با مذاکره حل کند ابایی از جنگ نداریم.

طبق اعلام سخنگوی ارتش پاکستان شلیک از سوی نظامیان هندی روز گذشته به زخمی شدن یک زن 21 ساله پاکستانی منجر شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار