رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: کارخانه شیشه نشکن با حضور رئیس مجلس در هفته دولت در قم به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 24 August 2015
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری در نشست خبری که همزمان با هفته دولت در سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با اشاره به پروژه‌های صنعتی که در هفته دولت افتتاح می‌شود ‌اظهار کرد: چندین پروژه از سوی این سازمان برای افتتاح آماده شده بود ولی با توجه به تعدد پروژه‌ها، مقرر شد یکی از مهمترین پروژه‌ها که پروژه کارخانه شیشه نشکن است روز چهارم شهریور ماه مقارن با میلاد امام رضا (ع) با حضور رئیس مجلس به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین به تبیین عملکرد سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم از ابتدای دولت یازدهم تا کنون پرداخت و گفت: با شفاف‌سازی و کوتاه‌ سازی فرآیند صدور مجوزهای صنعتی، معدنی و تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، روند پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی تسهیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه ارتباط موثر و سازنده با انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی و معدنی موجب هم افزایی شده است، تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین استان و سازمان زمین شناسی و شرکت تهیه و تولید در راستای ارتقاء جایگاه معدنی استان گامی بلند برداشته شده است.

وی همچنین به دستاورد دولت یازدهم در بخش بازرگانی و تجارت اشاره کرد و گفت: احداث نمایشگاه دائمی فرش دستباف قم از جمله اقداماتی است که در این دولت در حال شکل‌گیری است و امیدواریم تا پایان سال 94 به بهره‌برداری برسد.

ذاکری ادامه داد: ایجاد نمایشگاه دائمی فرش، نقش موثری در توسعه فرش و معرفی قالیبافان به بیمه تامین اجتماعی و ایجاد خوشه‌های فرش مبلمان در راستای هم‌افزایی تشکیل شده است.

وی همچنین تاسیس شهرک صنعتی قنوات و تشویق بخش خصوصی را در راستای ایجاد فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای مورد توجه قرار داد و گفت: تا کنون 10 فروشگاه زنجیره‌ای به همت بخش خصوصی در سطح استان تاسیس شده است که از مهمترین اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در دو سال اخیر برشمرده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش تجارت خارجی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های خارجی و داخلی، پذیرش 9 هیئت خارجی و اعزام 6 هیئت به خارج و برگزاری 23 جلسه میز کالایی و 12 جلسه کارگروه توسعه صادرات به منظور بررسی و پیگیری مشکلات صادرات استان از مهمترین اقدامات در حوزه تجارت خارجی بود.

وی به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات بر اساس آمارهای دو سال گذشته بیان کرد: در این مدت بازرسی‌های میدانی افزایش یافته و تخلفات و تشکیل پرونده‌ها نسبت به گذشته آمار پایین‌تری را نشان می‌دهد که این امر نشان دهنده اقدامات مثبت سازمان صنعت، معدن و تجارت در این زمینه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اقدامات بخش صنعت در این مدت، بیان کرد:  صدور جواز تاسیس صنعتی به تعداد 810 فقره با پیش‌بینی اشتغال 24 هزار و 717 نفر و پیش‌بینی سرمایه گذاری 42 هزار و 723 میلیارد ریال از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش است.

ذاکری همچنین از صدور پروانه بهره برداری صنعتی به میزان 316 فقره با اشتغال مستقیم 5 هزار و 453 نفر خبر داد و گفت: در این زمینه 6 هزار و 247 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی در پایان توضیح داد: همچنین بیش از هزار و 600 مورد بازدیدهای نظارتی فنی از طرح‌های صنعتی نیمه تمام و واحدهای صنعتی در حال تولید  صورت گرفته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار