مدیر گروه پویش «جهاد علیه بیماری» در کرمانشاه گفت: هم‌اکنون ۳۰ نفر در حرکت جهادی علیه بیماری کرونا در بیمارستان گلستان شهر کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۸۲۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 02 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،فرهاد دوستی اظهار داشت: نیروهای جهادی در هنگام سیل، زلزله و سایر بلاهای طبیعی در کنار مردم و در خط مقدم مبارزه حاضر شدند، به همین دلیل تصمیم گرفتند در مقابل بیماری کرونا در کنار پزشکان حاضر شده و به آن‌ها کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما در ابتدا، عرض خداقوت و خسته نباشید خدمت پزشکان و متخصصان عرصه بیماری بود. ما وقتی در فضای بیمارستان گلستان حاضر شدیم، متوجه شدیم که می‌توانیم در بسیاری از زمینه‌ها در کنار پزشکان و پرستاران این بیمارستان حاضر باشیم.

مدیر گروه جهاد علیه بیماری کرونا، حاضر در بیمارستان گلستان کرمانشاه ادامه داد: هم اکنون اعضای گروه جهادی ما در بحث توزیع غذا، تقسیم پک‌ها و بسته‌های بهداشتی و کارهای اداری و هم چنین در مبحث ضدعفونی در بیمارستان گلستان حاضر شده و کادر این بیمارستان را یاری می‌رسانند.

وی اضافه کرد: آنچه که ما از فضای بیمارستان و برخورد مسؤولان و کادر بیمارستان متوجه شدیم، برخورد گرم و استقبال خوب مسؤولان بیمارستان از حرکت ما بود از طرف دیگر آنقدر که در فضای رسانه‌ها رعب و وحشت از بیماری کرونا وجود دارد در محیط بیمارستان و افراد مشکوک به این بیماری وجود ندارد.

 دوستی با قیاس فضای رسانه‌های مجازی با واقعیت امر در بیمارستان گلستان، گفت: به نظر می‌رسد رعب و وحشتی که در فضای مجازی منتشر شده است از شایعه‌پراکنی فراتر رفته و به دروغ پراکنی تبدیل شده است، در حالی که به هیچ وجه برخوردهای عادی را از طرف کادر پزشکی و بیمارستان با افراد مراجعه کنند شاهد هستیم

وی اضافه کرد: ما نمی توانستیم در زمانی که پزشکان ما در خط مقدم تلاش و مبارزه حاضر هستند، بی‌تفاوت باشیم به همین دلیل در بیمارستان حاضر شدیم در قدم اول در یک دوره کوتاه مدت چند ساعته برای روش‌های مقابله و پیشگیری از طرف بیمارستان حاضر شده و در گام دوم در قسمت‌های که از طرف بیمارستان احساس شد، با توجه به این نکته که اکثر نیروهای ما افراد غیرمتخصص هستند، مشغول فعالیت شدیم.

دوستی در پاسخ به این سئوال که چند نفر در این حرکت جهادی حاضر هستند، گفت: هم‌اکنون در مجموع 30 نفر در حرکت جهادی ما مشغول شده‌اند و در هر شیفت 6 تا10 نفر را تقسیم کرده و مشغول فعالیت هستند و در اقدمات بعدی قصد داریم افراد متخصص را نیز در این حرکت جهادی جذب کرده و فعالیت خود را گسترش دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار