کد خبر: ۸۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 28 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد آوای ماغر با درج مطلبی به قلم کریم افتخاری کارشناس مسایل سیاسی به وضعیت اتفاقات قبل از انتخابات پرداخته واین موضوع را برجسته کرده که عده ای با راه اندازی محافلی سعی در عزل ونصب نیروهای خاصی جهت تاثیر گذاری بر انتخابات هستند.

***

طی دوسال اخیر برخی جریانهای نوکیسه و نان به نرخ روز خور با اهداف مختلف با فشار از پایین و چانه زنی از بالا جهت مهندسی انتخابات مجلس دست به هر اقدمی جهت به کرسی نشاندن اهداف خود دارند .

شنیده می شود طی دوسال اخیر به بهانه های مختلف بسیاری از نیروهای دلسوز مردم حذف شدند و این قطار اتوبوسی عزل و نصبی که ریل آن را تیم مشاوران برخی حضرات، هدایت می کنند، به راه افتاده است. .

این افراد نوکیسه وتازه به دوران رسیده به بهانه های مختلف با این اقدام خود به دیگر مسئولین هشدار دادند که در صورت عدم تمکین در مقابل درخواست ها و برنامه های خود ، حذف خواهند شد؛ در ثانی، نشان از برنامه ریزی جدی و مهندسی شده برای انتخابات است که می تواند شائبه جدی داشته باشد.

عقل و منطق و قانون اقتضا می کند که تمامی عزل و نصب ها، ۶ ماه قبل از برگزاری انتخابات، متوقف شده تا شائبه و حواشی انتخاباتی مطرح نگردد. عزل و نصب فقط و فقط در صورت ضرورت و آن هم در صورتی که مسئولی دچار تخلف محرز شده باشد و در دادگاه محکوم شده باشد و یا اینکه مسئولی بازنشسته شود و امکان ابقای او به مدت ۵،۶ ماه میسر نباشد آن وقت در صورت صلاحدید دستگاه های امنیتی در شهرستان صورت بگیرد. در غیر اینصورت شائبه و شبهه افکنی است جهت اینکه برخی افراد به دنبال مهندسی انتخابات هستند. وجود دارد

انتخابات مجلس همانند انتخابات ریاست جمهوری نیست. چرا که در انتخابات ریاست جمهوری امکان تخلف به میزان بسیار پائینی می رسد اما در انتخابات مجلس در هر دوره شاهد ابطال آرای برخی از حوزه های انتخاباتی در سراسر کشور هستیم که به دلیل تخلف یا تقلب، توسط شورای نگهبان و... ابطال می شوند و در بسیاری از شهرها شاهد برگزار مجدد انتخابات بوده ایم.

انتظار می رود شوار محترم نگهبان صلاحیتِ آن دسته از کاندیداهایی که جهت انتخابات آینده با تشکیل جلسات تیمی شبانه روز بدنبال عزل و نصب مسئولین اجرایی وتوانمند شهرستان هستند را مورد بررسی جدی قرار دهند تا این شائبه دخالت مسئولین اجرایی در انتخابات مردم را دچار شک وتردید و بی اعتمادی نسبت به مسئولان نظام در سطح استان وشهرستان را بوجود نیاورد.

هر چند از تریبونها بسیاری از مسئولان به عدم دخالت دولت در انتخابات گوشزد می شود اما عزل و نصبها چیزی دیگر می گوید مشخص است در شعار و عمل دچار تناقض گویی شدید هستیم .امیدواریم با تدبیر مسئولان صیانت از آراء مردم به نحو مطلوب صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
افتخاری کاملادرست می گوید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
نوکیسه ها اکثرا دوم خردادی ها هستند که نون نظام را می خورند علیه نظام توطئه می کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار