رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از تشکیل کمیته درمان مادران کرونایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 10 May 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره آمادگی برای مقابله با کرونا در استان گفت: با شیوع بیماری کرونا در استان، حساسیت بر روی سلامتی مادران باردار نیز افزایش یافت به طوریکه مادران باردار یکی از اعضای گروه های حساس و ریسک بالا شناسایی شده و رسیدگی مداوم به حال عمومی آنها سرلوحه فعالیت های دانشگاه قرار گرفت.

«ژاله زهی بخش» درباره اقداماتی که در حوزه کنترل و درمان مادران باردار کرونایی انجام گرفته است، افزود: به منظور کنترل حال عمومی و درمان مادران باردار کرونایی، کمیته مشورتی متشکل از متخصصین و اساتید زنان، بیهوشی،کودکان، عفونی و مسئولین اداره مامایی و بهداشتی تشکیل داده شد.

او درباره عملکرد این کمیته در استان بیان کرد: هر مورد مادر باردار کرونایی (مشکوک و مثبت) که در استان گزارش می شد، به وسیله این کمیته به اطلاع تمامی اعضا رسیده و با مشورت تمامی متخصصین اقدامات لازم پس از تصمیم گیری در کمیته انجام می شد.

زهی بخش درباره تعداد زایمان‌های مادران باردار کرونایی افزود: ۱۶ مادر باردار کرونایی زایمان کرده است که از این تعداد ۶ مورد به صورت طبیعی و ۱۰ مورد به صورت سزارین فرزند خود را سالم بدنیا آورده اند.

وی با بیان این که هیچ مادر باردار کرونایی در استان فوت نشده است، ابراز کرد: به محض اینکه مادر باردار کرونایی دچار مشکل می شود، معاونین درمان، بهداشت و همچنین ریاست دانشگاه نیز در جریان امر قرار داده شده و کلیه اقدامات لازم انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار