کد خبر: ۸۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 29 August 2015


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از ارتقای 2.1 درصدی شاخص آبرسانی به روستاهای استان در هفته دولت جاری خبر داد.
خبرگزاری فارس: ارتقای 2.1 درصدی شاخص آب روستایی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، محمدعلی فرامینی پیش از ظهر امروز در جریان افتتاح پروژه‌های آب روستایی در این شهرستان اظهار کرد: سال 92 شاخص آب روستایی استان نسبت به میانگین کشوری 12 درصد فاصله داشت و با تلاش مسئولان این شاخص اکنون به چهار درصد کاهش پیدا کرده است.

وی از افزایش 2.1 درصدی شاخص آبرسانی به روستاها در هفته دولت جاری در گیلان خبر داد و افزود: رسالت مسئولان آبرسانی به تمام روستاها در استان است.

فرامینی از شتاب آبرسانی به روستاهای گیلان در دو سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در آینده نزدیک می‌توانیم در آبرسانی روستایی جلوتر از میانگین کشوری باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 250 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای استان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: سال‌های 92 و 93 مبلغ 100 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای گیلان اختصاص داده شده است.

وی شاخص آبرسانی به روستاهای گیلان را 71 درصد خواند و بیان کرد: در مدت دو سال گذشته 40 درصد از اعتبارات پروژه‌های آبرسانی به روستاهای استان اختصاص داده شده است.

فرامینی در ادامه به آبرسانی به 10 روستای رودبار اشاره کرد و گفت: 55 کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی به روستاهای رودبار انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه بهسازی 10 دهنه چشمه در رودبار انجام شده است، خاطرنشان کرد: شش مخزن بتنی با حجم 430 متر مکعب برای آبرسانی به روستاهای رودبار احداث شده است.

وی از ساخت و تجهیز دو ایستگاه پمپاژ آب در رودبار خبر داد و یادآور شد: یک‌هزار و 945 نفر با اجرای پروژه‌های مذکور از آب شرب بهداشتی در رودبار بهره‌مند شدند.

فرامینی اعتبارات آبرسانی به روستاهای رودبار را 2 میلیارد و 845 میلیون تومان خواند و اظهار کرد: 698 خانوار روستایی از آب شرب بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان همچنین به یک‌هزار و 508 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع و خط انتقال در مدت 24 ماه گذشته در استان اشاره کرد و افزود: در مدت مذکور 21 حلقه چاه در گیلان حفر شده است.

وی از بهسازی 73 دهنه بهسازی چشمه در مدت دو سال گذشته در گیلان خبر داد و بیان کرد: از سال 92 تاکنون 6 هزار و 730 متر مکعب مخزن آب روستایی در استان احداث شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار