کد خبر: ۸۶۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 21 June 2020

جهان از رهبری امام خمینی در دوران دفاع مقدس حیرت زده شد

تابناک/ جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس کشور گفت: همه جهانیان از رهبری امام خمینی در دوران دفاع مقدس حیرت زده شدند.

امیرسرتیپ محمد فهمیده روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس گیلان در رشت اظهار داشت: اگر به تاریخ معاصر به خصوص به ۵۰ سال اخیر نگاه کنیم این دوره را می توان دوران طلایی کشور نامید چون در این دوران شاهد انقلاب پرشکوه اسلامی در ایران بودیم و همچنین هشت سال دفاع مقدس نیز، در این دوران اتفاق افتاد.

وی افزود: البته تشکیل نظام جمهوری اسلامی از نصرتهای الهی بود اما پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، رژیم بعث و صدام معدوم با یک طرح از پیش تعیین شده و با حمایت ۳۶ کشور جهان به ایران اسلامی حمله کردند اما با اندیشه دفاعی حضرت امام راحل و جانفشانی ملت سلحشور ایران روبرو شدند.

وی ادامه داد: موتور هجوم ارتش بعث نیز پس از حدود دو ماه توسط ارتش ایران خاموش شد و شاهد بودیم که در ادامه این جنگ تحمیلی ، نیروهای ارتشی ، سپاهی و بسیجی با کمک مردم توانستند رژیم بعث را شکست دهند و در این جنگ تحمیلی پیروز شوند که یکی از عوامل مهم پیروزی ما، این هنر حضرت امام بود که توانست همه نیروها را بسیج کند.

وی اضافه کرد: البته امام  قبل از آغاز جنگ تحمیلی، سپاه پاسداران و بسیج را تاسیس کردند و ایشان این پیش بینی را داشتند که اگر ایران اسلامی مورد تعرض دشمنان قرار گیرد، این نیروها بتوانند با کمک سایر نیروهای نظامی، جلوی متجاوزان ایستادگی کنند که سرانجام نیز این اتفاق افتاد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس کشور بیان کرد: اندیشه دفاعی امام راحل باعث شد تا همه مردم در صحنه جنگ تحمیلی حاضر شوند و تفکرات ایشان باعث شد تا ملت با نیروهای نظامی عجین شود تا همه جهانیان از این رهبری مبهوت و حیرت زده شوند.

فهمیده خاطرنشان کرد: هم اینک نیز تا زمانی که ولایت و نیروهای مقتدر و مردم سلحشور هستند، این انقلاب تا زمان ظهور امام زمان (عج) پابرجا خواهد ماند و وظیفه کنونی ما نیز رساندن پیام شهیدان به ملت ایران و سایر ملل است و باید در حفظ آثار شهدا و ترویج آن بکوشیم.

در پایان این مراسم  با حضور مسئولان گیلان ، مدیران کل ادارات و نهادهای مختلف و همچنین فرماندهان نیروهای نظامی و سپاهی این استان در رشت از خدمات ۲۰ ماهه عباس بایرامی مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان قدردانی  و حسین مصطفی پور به عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان معرفی شد.

از استان گیلان در دوران دفاع مقدس حدود ۹۷ هزار رزمنده به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شده بودند که  حدود هشت هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز از این استان نثار انقلاب و دفاع از میهن شد و همچنین استان گیلان دارای دو هزار و ۹۵۰ آزاده می باشد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار