کد خبر: ۸۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳ 01 September 2015


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از آبرسانی به 754 روستا در راستای طرح آبرسانی به یک‌هزار و 42 روستا در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: آبرسانی به 754 روستای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، محمدعلی فرامینی عصر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های آبرسانی روستایی این شهرستان اظهار کرد: هفته دولت امسال 11 روستای لاهیجان آبرسانی شده است.

وی به 80 کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی به روستاهای مذکور اشاره کرد و افزود: 52 میلیارد و 100 میلیون ریال برای آبرسانی به روستاهای لاهیجان هزینه شده است.

فرامینی در ادامه با بیان اینکه پروژه چاه آب شرب سایت ترشایه در هفته دولت امسال در رودسر افتتاح شده است، تصریح کرد: روستاهای بازرگان محله، ترشایه، جوپشتان، چورکلایه، خورگردان، شیرایه، کلدره علیا، گرمجان و کرجه پشت با افتتاح سایت مذکور آبرسانی شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از حفر یک حلقه چاه آب برای آبرسانی به هشت روستای رودسر خبر داد و بیان کرد: دبی مجاز بهره‌برداری از چاه مذکور 20 لیتر در ثانیه است.

وی با اشاره به احداث خط 20 کیلوولت آمپر به طول 337 متر برای احداث سایت ترشایه، خاطرنشان کرد: یک دستگاه ترانس 50 کیلوولت آمپر در سایت ترشایه نصب شده است.

فرامینی به آبرسانی به یک‌هزار و 121 خانوار روستایی از طریق سایت ترشایه در رودسر اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای آبرسانی به خانوارهای مذکور هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان آبرسانی به 10 روستای رودبار را از جمله پروژه‌های افتتاحی این شرکت در هفته دولت امسال برشمرد و یادآور شد: 55 کیلومتر برای آبرسانی به روستاهای رودبار لوله‌گذاری شده است.

وی از بهسازی 10 دهنه چشمه در رودبار خبر داد و اظهار کرد: 6 مخزن بتنی با حجم 430 متر مکعب در رودبار احداث شده است.

این مسئول با بیان اینکه 698 خانوار روستایی از آب شرب بهداشتی در رودبار بهره‌مند شدند، تصریح کرد: دبی بهره‌برداری از آب شرب روستاهای مذکور 31.5 لیتر در ثانیه برنامه‌ریزی شده و با اعتبار 2 میلیارد و 845 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان به اجرای طرح آبرسانی به یک‌هزار و 42 روستا در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون به 754 روستا در نقاط مختلف گیلان آبرسانی شده است.

وی با اشاره به شتاب آبرسانی به روستاها در دو سال گذشته، در استان بیان کرد: شاخص بهره‌مندی روستاهای گیلان از آب شرب به 71 درصد رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار