استاندار اردبیل گفت: توسعه و رونق گردشگری این استان نیازمند توجه جدی به ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز این صنعت از جمله بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی و ساماندهی ورودی شهرهای مختلف است.
کد خبر: ۹۲۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ 19 December 2020

اکبر بهنامجو در بازدید از سه ورودی از سه مسیر ارتباطی شمال ، غرب و جنوب خلخال اظهارکرد: در کنار انتظار از شهرداران برای ساماندهی ورودی شهرها ، مسوولان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز باید نسبت به ارتقای ایمنی راه‌ها ،تعریض ، حذف نقاط حادثه‌خیز و فراهم کردن زمینه سفر ایمن برای گردشگران اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکل تامین اعتبار از محل منابع محدود درآمد محلی شهرداری‌های کوچک استان در اجرای پروژه‌های زیرساخت گردشگری بزرگ و ساماندهی ورودی شهرها افزود: منابع اعتباری مختلفی برای این کار با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه منظور شده و دوبانده کردن و تبدیل خیابان‌های فرعی به بلوار با امکانات روشنایی و زیباسازی مسیرهای ورودی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی اجرا خواهد شد.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به بهره‌برداری از پروژه گردشگری پل معلق در منطقه ازناو و شروع طرح گردشگری اندبیل و پیش‌بینی افزایش چندین برابری ورودی گردشگران به خلخال هیچ یک از سه ورودی منتهی به این شهر از سمت جاده جدید اردبیل و فیروز ،جاده قدیم گیوی و جاده‌های منتهی به استان گیلان و راه در حال ساخت خلخال - منجیل فاقد استانداردهای لازم برای پذیرش گردشگر ، میهمان و مسافر نبوده و قابل قبول نیست.

بهنامجو تشریح کرد: شهردار و اعضای شورای اسلامی خلخال باید طرح جامع ترافیک این شهر را متناسب با افزایش ورود گردشگران اجرا کنند.

او افزود: برای سهولت در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال اقدام به جابجایی پاسگاه چندمنظوره انتظامی از محل ورودی تفرجگاه ازناو به سه‌راهی شاهرود و راه‌اندازی پاسگاه پلیس راه در این محل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار