مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از اجرایی شدن عملیات احداث پارک آبخیز در سرعین خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 11 September 2015

شهامت هدایت در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: طرح مدیریت پارک آبخیز در چندین منطقه به ویژه سرعین مطالعه شده و در منطقه درویش چایی سرعین در فضای 12 هزار هکتار اجرای این پروژه را شاهد می‌شویم.

وی تصریح کرد: در این پروژه عملیات آب‌سازی،‌ ذخیره‌ آب، نگهداشت منابع آب‌های زیرزمینی و ذخیره مناسب در این مناطق مورد توجه قرار گرفته و به بهترین شکل بهره‌برداری از این ظرفیت به انجام می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در این پارک آبخیز امکان اسکان موقت گردشگران و استفاده از ظرفیت‌های اکوتوریسم فراهم آمده و ما قادر هستیم در فصول مختلف سال از ظرفیت‌های این منطقه در جذب گردشگران و اهالی توریسم استفاده کنیم.

هدایت با بیان اینکه در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری برنامه‌های مختلفی را در حال اجرا داریم که اجرای کامل آنها می‌تواند فرآیند توسعه استان را نیز شتابی واقعی ببخشد، افزود: در کنار حفاظت و صیانت از منابع طبیعی شامل جنگل‌ها، مراتع و مواهب خدادادی ما طرح‌های خوبی را در توسعه جنگل‌کاری، احیای مراتع، بذرپاشی و طرح‌های آبخیزداری در حال اجرا داریم که تکمیل و بهره‌برداری از آنها می‌تواند نتایج سودمندی را به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: تا زمانی که مردم و گروه‌های محلی به کمک ما نیایند ما نمی‌توانیم در صیانت و حفاظت از این ظرفیت‌ها تلاشی جدی و پیگیرانه را انجام دهیم.

هدایت به جنگل‌کاری هفت هزار هکتاری در دشت فتحعلی، توسعه جنگل‌کاری در نواحی رویشی استان و فندقلو اشاره کرد و ادامه داد: ما تفاهمنامه‌هایی را با دستگاه‌های مختلف امضا کردیم تا نسبت به اطفای حریق احتمالی در جنگل‌ها و برخی از مواهب خدادادی به انجام برسد.

وی جلوگیری از تخریب مراتع را در قالب کمیته صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی یادآور شد و اضافه کرد: ما نه تنها از تخریب این مناطق توسط عده‌ای به بهانه فعالیت معدنی جلوگیری می‌کنیم، بلکه امسال در منطقه مغان سعی و تلاشمان بر این است تا قبل از شروع فصل کشت اقداماتی را انجام دهیم تا اجازه تصرف غیرقانونی به اراضی ملی را ندهیم.

هدایت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این زمینه در یک سال اخیر 370 پرونده قضایی برای متخلفان تشکیل شده تا جلوی تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی گرفته شود که تعدادی از آنها نیز به 11 میلیارد تومان پرداخت جریمه محکوم شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: انتظار می‌رود با هدف‌گذاری‌ها و پیگیری‌های مناسب و برخورد قاطعی که با متخلفان انجام می‌دهیم جلوی برخی از سودجویی‌ها و فرصت‌طلبی‌ها به معنای واقعی در این منطقه گرفته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار