رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر:
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر گفت: متانول کاوه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول جهان اسفندماه در شهرستان دیر به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 16 September 2015
تابناک بوشهر: سید حسین حسینی محمدی صبح امروز در حاشیه کارگروه رفع موانع تولید در مورد شرکت متانول کاوه دیر اظهار داشت: نخستین کارگروه شهرستانی و دوازدهمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات طرح متانول کاوه در شهرستان دیر در این شرکت برگزار شد.

حسینی محمدی طرح متانول کاوه در دیر، را بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول در جهان عنوان کرد و تصریح کرد: متانول کاوه یکی از طرح‌های بزرگ ملی است که سالانه 2 میلیون و 300 هزار تن متانول تولید می‌کند و در اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، بخش تولید را نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان خواند و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی با تعامل همه‌جانبه با واحدهای تولیدی  نسبت به حل مشکلات این واحدها اقدام کنند و حمایت از  واحدهای تولیدی و جذب سرمایه‌گذاران را مبنای کار خود قرار دهند.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر زمان بهره‌برداری از این پروژه بزرگ ملی را 20 اسفندماه امسال اعلام کرد و اظهار کرد:  این پروژه بر اساس گزارش مجری طرح، تا اواخر اسفندماه امسال به فاز تولید متانول و بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: تولید اوره، آمونیاک و همچنین واحد یوتیلیتی که تأمین‌کننده گاز و اکسیژن و نیتروژن و آب و برق موردنیاز شرکت است در این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی با اشاره به راه‌اندازی واحد کربنات سدیم در کنار این طرح خاطرنشان کرد:  واحد کربنات سدیم یکی از طرح‌هایی است که در کنار این طرح در دست انجام است و با پیش‌بینی انجام‌شده، با بهره‌برداری کامل هر چهار طرح حدود 2 هزار و 200 فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، حجم سرمایه‌گذاری 4 پروژه را حدود 8 هزار و 600 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تسهیلاتی که از طریق صندوق ذخیره ارزی و بعدازآن توسط صنعت توسعه ملی برای این طرح پیش‌بینی‌ شده حدود 320میلیون یورو است که توسط کنسرسیومی متشکل از بانک تجارت، بانک صنعت و معدن، بانک پارسیان و بانک ملت تأمین می‌شود که بخشی از آن نیز پرداخت‌شده است.

حسینی محمدی حمایت مسئولان از بخش تولید را انگیزه‌ای برای ورود سرمایه‌گذاران برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز در این جلسه مسائل و مشکلاتی از قبیل،گاز، اسکله، حریم شهری، جاده دسترسی، مسائل زیست‌محیطی و حریم 60 متری، که این واحد صنعتی درگیر آن است مطرح شد و در مورد هر یک از مسائل تصمیماتی توسط کارگروه رفع موانع تولید اتخاذ شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار