معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قم جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۶۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 22 May 2021

به گزارش تابناک قم، مریم سادات پناهنده ،معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت:ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی و پیش‌دبستانی  برای سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ هم زمان با سراسر کشور در استان قم  از امروز  اول خرداد ماه آغاز شد.

وی افزود:تمامی متولدین نیمه دوم سال۱۳۹۳ و نیمه اول سال۱۳۹۴ و منحصراً متولدین روز اول مهر ۱۳۹۴ و یا قبل از آن به شرط آن‌که سن آن‌ها از حداکثر سن مقرر در آیین‌نامه ‌اجرایی مدارس بیشتر نباشد، می‌توانند برای سال تحصیلی آینده در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.

پناهنده  با بیان این که خانواده‌ها برای ثبت نام  به نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود به صورت حضوری مراجعه کنند،ادامه داد:مدارک مورد نیاز برای ثبت نام نوآموزان پایه اول ابتدایی  اصل شناسنامه دانش‌آموز و والدین، شناسنامه سلامت و گواهینامه پایان دوره پیش‌دبستانی است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قم اضافه کرد:بعد از مراجعه اولیا به مدرسه واقدام به پیش ثبت نام که تا ۲۵ خرداد ماه ادامه خواهد داشت، همکاران ما در مدارس اقدام به نوبت گیری از پایگاه‌های سنجش می‌کنند و ساعت ونشانی پایگاه‌های سنجش به اولیای دانش آموز اطلاع رسانی خواهد شد.

پناهنده در ادامه  از پیش بینی ۱۷ پایگاه سنجش و غرباگری برای سنجش آمادگی دانش آموزان در استان قم خبر داد و گفت: از همه والدین می خواهیم که ثبت نام را به روز های آخر موکول نکنند و برای جلوگیری از تجمع و ازدحام جمعیت به مرور به مدرسه محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی افزود:بعد از انجام سنجش آمادگی تحصیلی وغربالگری جسمی،زمان قطعی شدن ثبت نام دانش آموزان پایه اول است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قم بیان کرد:ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی مقطع ابتدایی پس از تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی آغاز می شود  و تا پایان مرداد ماه ادامه می‌یابد و نیازی به مراجعه حضوری به مدارس برای ثبت نام این دانش آموزان نیست.

پناهنده عنوان کرد:امکان ثبت نام اینترنتی به صورت سامانه ای به نشانی  pada.medu.ir نیز فراهم شده است.

وی درباره کتب درسی دانش آموزان گفت:بیش‌تر از یک ماه است که خانواده‌ها با اطلاع رسانی که از قبل شده است از طریق شبکه شاد و ارتباطی که همکاران ما در مدارس با خانواده‌ها داشتند اقدام به ثبت نام کتاب درسی کرده اند؛برای کتب درسی پایه اول در تیرماه اعلام خواهیم کرد که خانواده‌ها این کار را به صورت سامانه‌ای انجام بدهند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش تاکید کرد: دریافت هرگونه وجه هنگام ثبت نام ممنوع است به جز بحث بیمه که در دستور العمل مبلغ  به مدارس ارسال خواهد شد.

وی در پایان گفت:پیش ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی تا ۲۵ خردادماه  است، ولی  ثبت نام در همه مقاطع تحصیلی ودوره‌ها تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار