نماینده مردم سبزوار در مجلس:
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: سبزوار می‌تواند به بزرگترین قطب معدنی غرب خراسان رضوی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 18 September 2015
رمضانعلی سبحانی‌فر در دیدار با صنعتگران و کارآفرینان سبزواری با اشاره به اینکه شهرستان توانایی تبدیل شدن به بزرگترین قطب معدنی غرب استان را دارد، اظهار داشت: بیش از 88 نوع ماده معدنی در منطقه سبزوار شناسایی شده و شهرستان به لحاظ تعداد معدن رتبه دوم در سطح استان را داراست.

وی با بیان اینکه وجود معادن فروکروم، فرومنگنز،خاک‌های معدنی مختلف، انواع کانی‌ها، معادن مس و ... ظرفیت‌های خوبی را برای ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان فراهم کرده است، تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها مجوزهای لازم برای احداث کارخانه مس و فرومنگنز در شهرستان گرفته شده که امیدواریم بتوانیم با کمک بخش خصوصی این کارخانه‌ها را در منطقه ایجاد کنیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهرستان و جذب سرمایه‌گذاران تامین شده است، خاطر نشان کرد: امروز شهرستان سبزوار به عنوان یک شهر صنعتی در استان دارای جایگاه و رتبه است و سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون دغدغه در شهرستان سرمایه‌گذاری کنند.

این مسئول با بیان اینکه نیروگاه، کارخانه‌های سیمان، کارخانه‌های تولید موتور، کارخانه اسید سیتریک و وجود صنایع بزرگ و کوچک قطعه‌سازی در منطقه ظرفیت خوبی را برای توسعه شهرستان فراهم کرده است، ادامه داد: شهرستان در زمینه کشاورزی نیز دارای ظرفیت‌های خوبی است که باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان در زمینه تولید و صادرات زعفران، تولید آبزیان، تولید پنبه و ... دارای برند و جایگاه در سطح کشور است گفت: در حال حاضر شهرستان سبزوار بیش از 13 درصد از گوشت سفید، 34 درصد از گوشت قرمز کشور را تولید می‌کند.

وی با اشاره به اخذ مجوز استقرار نمایندگی اتاق بازرگانی استان در سبزوار نیز افزود: با توجه به اینکه تعداد بازرگانانی که در شهرستان دارای کارت بازرگانی هستند، کمتر از حد قانونی بود، مجوز استقرار نمایندگی به سبزوار داده شده که در صورت تامین تعداد مورد نیاز می‌توانیم مجوز اتاق بازرگانی در شهرستان را اخذ کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار