نائب رئیس شورای ملی زعفران:
نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت: وجود دلال‌ها در بازار زعفران که قیمت‌ها را افزایش داده صادرات این کالا را با کاهش مواجه کرده است.
کد خبر: ۹۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 18 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی غلامرضا میری در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه 75 درصد تولیدات زعفران به کشورهای دیگر صادر می‌شود، اظهار داشت: امسال با توجه به افزایش قیمتی که در اردیبهشت و خرداد به وجود آمد میزان صادرات این محصول کاهش شدیدی داشته است.

وی ضمن نفی افزایش قیمت مجدد زعفران در بازارهای داخلی و خارجی، تصریح کرد: هم اکنون زعفران در بازار از کیلویی 5 میلیون و 300 هزار تومان تا 7 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد که هیچ افزایش قیمتی از خرداد ماه به بعد نداشته است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی بیان کرد: در بازار امسال این محصول به دلیل افزایش قیمت یک باره‌ای که به آن اشاره شد رکود بسیار زیادی به وجود آمد که دلیل این موضوع نیز دستکاری‌های دلالان در قیمت‌ها و بهره گیری از فضای به وجود آمده پس از آن است.

میری افزود: همچنین موضوع نوسانات قیمت ارز نیز بسیار مهم است که بازار را تغییر می‌دهد و با وجود این دو عنصر مهم یعنی دلالانی که حقوق دولتی را پرداخت نکرده و بازار را تغییر می‌دهند و بی‌ثباتی در قیمت واحدهای پولی رایج در دنیا برای کشاورزان و فروشندگان زعفران مشکلات زیادی به وجود آمده است.

وی موضوع فرار مالیاتی را در فعالیت‌های وابسته به زعفران یکی از اتفاقات رایج دانست و تأکید کرد: این اتفاق بیشتر در دلالان این اصناف اتفاق می‌افتد که گاها تا 50 کیلو زعفران را بدون پرداخت هیچ گونه از حقوق دولتی و به صورت زیرپله‌ای معامله کرده و مشکلات زیادی را برای اصناف مجوزدار به وجود می‌آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار