مدیرکل سازمان بهزیستی با بیان اینکه در استان 44 هزار نفر دچار معضل اعتیاد هستند، افزود:سن اعتیاد به نوجوانی یا پایین تر از سن نوجوانی و زیر 15 سال آمده است و از مصرف مواد سنتی به مواد صنعتی گرایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴ 18 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، سیما مرادی، مدیرکل سازمان بهزیستی در گفتگو با سایت محلی هرمز با اشاره به تعداد معتادین استان گفت : طبق آمار ستاد مواد مخدر در استان 44 هزار نفر دچار معضل اعتیاد هستند که ازاین تعداد 20 درصد تحت درمان اداره بهزیستی اند.
 
  وی افزود:با توجه به چند سال اخیر مراکز ساماندهی افراد معتاد در حال افزایش است که بجای اینکه در خیابان ها و پارک ها رها باشند به این مراکز رجوع می کنند.
 
  مرادی تصریح کرد: سن اعتیاد به نوجوانی یا پایین تر از سن نوجوانی و زیر 15 سال آمده است و از مصرف مواد سنتی به مواد صنعتی گرایش پیدا کرده است و با این وجود اعتیاد در زنان بیشتر شده است.
 
  مرادی تاکید داشت :برای پیشگری از اعتیاد ما 153 تیم در حال حاضر داریم که 273 هزار نفر از جمعیت 6 تا 66 سال از استان که معادل 23 درصد جمعیت استان هستند تحت پوشش قرار داده ایم.
 
   مدیر کل سازمان بهزیستی اظهار داشت : علاوه بر مواد مخدر مانند تریاک و شیشه و حشیش و غیره که در جامعه رایج هستند از قرص های که بدون تجویز دکتر در دارو خانه ها به صورت آزاد داده می شود و این قرص ها باعث اعتیاد افراد می شوند.
 
    مدیر کل سازمان بهزیستی با اشاره به افزایش مصرف موادی مانند پان، بی تی و ناس که در دهان قرار می دهند در جوانان استان خاطر نشان کرد: قرص های مانند ترامادول و متادول و انواع قرص های خواب آور که بیشتر پزشکان برای روان درمانی استفاده می کنند ولی اشخاص به صورت آزاد از داروخانه ها خریداری کرده و مصرف می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار