معاون صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی و خدماتی که منجر به ترافیک و آلودگی صوتی می‌شود، گفت: شهرداری کرمانشاه با فراهم‌سازی زیرساخت‌‌ مناسب انتقال این واحدها به بیرون از شهر را فراهم کند.
کد خبر: ۹۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 19 September 2015
هاشم پیراینده اظهار داشت: انتقال واحدهای تولیدی و خدماتی که فعالیت آن‌ها منجر به آلودگی صوتی و ترافیکی در مناطق شهری می‌شود براساس اصلاحیه قانون نظام صنفی به خارج از شهر و شهرک صنوف ضروری است.

پیراینده با اشاره به وظیفه ساماندهی مشاغل مزاحم توسط شهرداری‌ها گفت: شهرداری کرمانشاه در حال حاضر تعدادی زمین را برای احداث شهرک صنوف معرفی کرده ‌تا برخی از اتحادیه‌های مشمول اصلاحیه قانون نظام صنفی به این مناطق منتقل شوند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با وجود معرفی مناطقی برای استقرار مشاغل مزاحم اماکن شهری در آنها اما تاکنون زیرساخت‌های این انتقال که بر عهده شهرداری است فراهم نشده است.

پیراینده موفقیت انتقال واحدهایی که فعالیت آن‌ها آرامش همشهریان را سلب کرده ‌را نیازمند هماهنگی میان شهرداری، اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه دانست و عنوان کرد: در صورت برقراری این هماهنگی انتقال واحدهای مذکور با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه برای انتقال ضایعات فروشان و میدان بار کرمانشاه هر کدام یک منطقه در نظر گرفته شده است، افزود: در گذشته برای انتقال واحدهای تانکرسازی به منطقه عمرمل اقداماتی انجام شد اما تاکنون نتیجه‌ای برای این انتقال حاصل نشده است.

پیراینده با اشاره به انتقال اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل سنگین, گفت: با اعلام آمادگی این نمایشگاه‌داران برای ادامه فعالیت به خارج از شهر  و مذاکراتی که با شرکت شهرک‌های صنعتی در تعیین زمین داشته‌اند روند این انتقال نسبت به دیگر اتحادیه‌ها سرعت بیشتری دارد.

وی یکی از دلایل کند‌بودن انتقال واحدهای مزاحم به خارج از شهر را فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم اعلام و بیان کرد: زمین‌ شهرک‌های صنعتی به دلیل زیرساخت‌های آن برای این انتقال اهمیت ویژه‌ای دارد و استفاده از زمین‌های کشاورزی درجه سه نزدیک به شهر نیز در مراحل بعد مد نظر است.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی و خدماتی در برخی شهرستان‌ها همانند اسلام‌آباد غرب و دالاهو گفت: این شهرستان‌ها دارای نواحی کارگاهی هستند که برخی از واحدهای تولید و خدماتی ایجادکننده آلودگی صوتی در این نواحی فعالیت می‌کنند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در مورد شهرک صنوف گفت: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، مرکز امور اصناف و اتاق اصناف, زمین مورد نیاز برای ایجاد شهرک صنوف از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی تهیه می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار